زندگینامه بیژن پاکزاد طراح، تولیدکننده و سرمایه گذار سرشناس ایرانی-آمریکایی

340944437_770928714745652_4742757446859031108_n

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

زندگینامه بیژن پاکزاد طراح، تولیدکننده و سرمایه گذار سرشناس ایرانی-آمریکایی

بیژن پاکزاد یکی از افراد موفق ایرانی مقیم ایالات متحده آمریکا بوده است، مجله Vanity Fair در سال 1979 بیژن پاکزاد را در لیست شیک‌پوش‌ترین‌های جهان مد قرار داد. این روزها دیگر کمتر کسی هست که عطر مردانه و زنانه بیژن را نشناسد. بیژن برای افراد معروف و بزرگان لباس طراحی می کرد کسانی همچون جرج بوش و باراک اوباما و …
همچنین یکی از محصولات مطرح برند بیژن پاکزاد عطرهای خالص و منحصر به فرد اوست، و هنوز هم مرکز فروش او در بورلی هیلز توسط پسرش “نیکلاس بیژن” اداره می شود. بیژن پاکزاد تولید کننده و طراح معروف لباس های مردانه و عطر و اُدکلن و عرضه کننده اقلام گران برای افراد ثروتمند از همه قسمت های جهان بود.
تمامی محصولات بیژن پاکزاد با نام و بِرند بیژن شناخته می شود و هم اکنون کمپانی های او توسط سه فرزندش اداره می شود.
بیژن پاکزاد 15 فروردین 1319(1940) در تهران به دنیا آمد. او تحصیلات خود را در رشته طراحی در سوئیس و ایتالیا به انجام رسانید. او به مدت هفت سال لباس مردانه را در فلورانس طراحی کرد. از همان جا بیژن پی به سلیقه افراد ثروتمند برد و بعدا از ایده هایی که گرفته بود در زمینه طراحی هایش استفاده می کرد. سپس توانست یک گالری در اطراف شهر میلان افتتاح کند. او همچنین برای آنکه طراحی را کامل کند به آلمان نیز سفر کرد و دوره هایی را آموخت. او وقتی به ایران بازگشت توانست بوتیک هایی را راه اندازی کند مثل پلنگ صورتی، سِسیل جی، که اغلب خانواده های سلطنتی و ثروتمندان مشتری های او بودند.
یکی از مهمترین اتفاقات خوبی که در زندگی بیژن پاکزاد به وجود آمد و سرآغاز موفقیت های بزرگش شد مهاجرت او به ایالات متحده آمریکا بود. بیژن در سن بیست و نه سالگی به آمریکا رفت و در آنجا در مدت زمان کوتاهی توانست تجارت مشهور و معروفی را راه اندازی کند.
در سال 1976 میلادی فروشگاه ویژه خود را در بلوار رودیو درایو واقع در بورلی هیلز افتتاح کرد. بازدید از این فروشگاه تنها با داشتن وقت قبلی امکان‌پذیر است. بوتیک او در آمریکا گران ترین فروشگاه در کل دنیا به حساب می آمد، محصولات بیژن شامل لباس با طراحی های خاص خودش، و عطر و ادکلن بود. شهرت او در مدت زمان کوتاهی در کل دنیا پیچید. بیژن همچنین به خاطر داشتن اتومبیل‌هایی نظیر بنتلی آزور زرد رنگ با تزیینات داخلی مشکی و صندلی تمام چرم و سیستم داخل آن، مرسدس بنز اس‌ال‌آر مک لارن مشکی، فراری F430 زردرنگ، رولزرویس فانتوم کوپه زرد رنگ و بوگاتی ویرون معروف بود که همه آنها در جلوی بوتیک بیژن در بورلی هیلز پارک شده اند.
بیژن پاکزاد فردی منحصر فرد، تحصیل کرده، آگاه و دارای هدف بود. او ثروت بسیار زیادی را کسب کرد و مشتری های او افراد فوق ثروتمند و معروف همچون آرنولد شوارتزینگر، ولادمیر پوتین، برونئی، تام کروز و ….بودند.
بیژن پاکزاد دو بار ازدواج کرد و دارای سه فرزند به نام‌های دانیِلا، نیکلاس و الکساندرا است، دانیِلا در حال حاضر راه پدر را با علاقه ادامه می دهد و طراح به نامی است.
بوتیک بیژن در Rodeo Drive در اوت 2016 به قیمت 122 میلیون دلار به LVMH فروخته شد. این بوتیک در سال 2020 در آن طرف خیابان نقل مکان کرد.
بیژن پاکزاد در روز 26 فروردین 1390(2011) در محل کارش در سن 71 سالگی در خیابان رودئو درایو بورلی هیلز دچار سکته مغزی شد و از دنیا رفت. مراسمی در دانشگاه کالیفرنیا، لس‌ آنجلس برای بزرگداشتش ترتیب داده شد.

 

 

Translate »