شربت و نوشیدنی های تابستانی در ایران خنک و ضد عطش

294784154_1779167222475481_3107075228264354428_n

شربت و نوشیدنی های تابستانی در ایران

خنک و ضد عطش

روزهای دومین فصل سال گرم‌تر از همیشه فرا رسیده است. ولی گرمای طاقت‌ فرسای تابستان را می‌توان با نوشیدن شربت‌های خنک تابستانی کم کرد. رسیدن این فصل از سال برای طرفداران نوشیدنی‌های گرم شاید لذت بخش نباشد ولی نوشیدن یک لیوان شربت خنک خالی از لطف نیست. از زمان های گذشته شربت های اصیل ایرانی مهمان تمام روزهای گرم تابستان خانه‌های ایرانی بوده است و همیشه برای رفع عطش از شربت‌های خوشمزه و مخصوص تابستان استفاده می‌کردند که هم برای رفع عطش مناسب و هم دارای خواص بی‌شمار هستند. روزهای گرم تابستان موجب کمبود شدید آب مورد نیاز بدن می‌شود . نوشیدن ۸ لیوان آب در روز برای سلامتی لازم است. شاید برای برخی از ما نوشیدن آب به تنهایی دوست داشتنی نباشد ولی نوشیدن یک لیوان شربت گوارای خنک می‌تواند جایگزین خوبی برای آب باشد.
1-شربت آلبالو(Sour cherry)🍒
یکی از میوه‌های پرطرفدار این فصل آلبالو است که علاوه بر طعم خوشایند آن خواص بی‌نظیری هم دارد. آلبالو سرشار از کلسیم، فسفر، کلر، گوگرد، منیزیم، سدیم، پتاسیم است و دارای خواص زیادی است.
2- شربت سکنجبین
‏(Sekanjebin)🥒 🍃
شربت سکنجبین که نام اصلی آن سرکنگبین است به افراد دارای مزاج گرم در فصل تابستان توصیه می‌شود. یکی از اصلی‌ترین خواص شربت سکنجبین این است که صفرای اضافی بدن را خارج می‌کند.
3- شربت خاکشیر
‏(Fixweed or herb Sophia)🍹
شربت خاکشیر معجزه‌ای برای کاهش سردرد و رفع بی حالی و سرگیجه ناشی از گرما است. خاکشیر گیاهی است که اصطلاحاً به آن خاکشی می‌گویند که تخم این گیاه ریز و کمی بلند است و به دو رنگ قرمز و قهوه‌ای وجود دارد که طعم خاکشیر قرمز تلخ است.
4- شربت زعفران(Saffron)🍹
ایران بزرگ‌ترین تولید کننده زعفران در جهان است و شهرستان تربت حیدریه به دلیل تولید سالیانه ۵۰ تن زعفران به عنوان پایتخت زعفران جهان شناخته می‌شود.
5- شربت تخم شربتی
‏(Ocimum basilicum)🍹
تخم شربتی گیاهی خودرو است که در اوایل فصل بهار در کوهستان‌ها و بیابان‌ها می‌روید. نام‌های دیگر آن بادروج و تره خراسانی است. بسیاری از افراد آن را با دانه ریحان یا دانه چیا اشتباه می‌گیرند در صورتی که این سه کاملاً متفاوت با یکدیگر هستند و تنها وجه تشابه ظاهرشان است.
بسیاری از افراد با شنیدن نام تخم شربتی اولین چیزی که در ذهنشان تداعی می‌شود گرمای تابستان و شربت خنک تخم شربتی برای رفع عطش است که به دلیل جذب بالای آب آن است.
6- شربت زردآلو(Apricot)🍑
زردآلو یک میوه تابستانی خوشمزه است که با آن می‌توانید شربت درست کنید. همچنین با زردآلو لواشک، کیک و تارت نیز قابل درست کردن است.
7-لیموناد ‏(Lemonade)🍋
لیموناد یکی از شربت‌های خوشمزه در فصل تابستان است که با آبلیموی تازه و نعناع درست می‌شود.
8- شربت به لیمو
(Lemon Verbena)🍋
شربت به لیمو یک شربت مقوی و عطش بر برای فصل تابستان است.
9-شربت پرتغال(Orange)🍊
شربت پرتقال یکی از محبوب ترین نوشیدنی ها در سراسر جهان است و به عنوان یک نوشیدنی بین المللی شناخته می شود. از این شربت خوشمزه و خوشرنگ می توانید برای پذیرایی در مهمانی ها و مجالس خود استفاده کنید
10-شربت بهار نارنج🍋 🍊
(Citrus aurantium )
بهار نارنج شکوفه و گل درخت نارنج است که علاوه بر استفاده در صنعت عطر سازی و اسانس خواص دارویی بسیاری دارد.
اگر شما از سردردهای میگرنی رنج می‌برید و راهی برای بهبود این سردردها پیدا نکردید نوشیدن روزانه یک لیوان شربت بهار نارنج را امتحان کنید.
11-شربت عناب (Jujube)🍹
شربت عناب برای پاکسازی وتصفیه خون بسیار مفید بوده و اصلاح کننده فساد کبد است. این شربت بهترین نوشیدنی برای جلوگیری از جوش های پوستی و آلرژی ها است. مصرف شربت عناب در افرادی که غلظت خون دارند بسیار مفید است.
Translate »