موارد بروز عارضه «التهاب عضلات قلب» پس از دریافت واکسن کرونا مورد بررسی قرار می‌گیرد

1692205

 

 

 

 

 

 

 

 

 

موارد بروز عارضه «التهاب عضلات قلب» پس از دریافت واکسن کرونا مورد بررسی قرار می‌گیرد

 

 

 

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا مجموعه گزارش‌های مربوط به موارد نادر بروز میوکاردیت، یا التهاب عضلات قلب، در میان جوانانی که واکسن کووید۱۹ دریافت کرده‌اند را تحت کنترل و بررسی قرار داده است.

سایت خبرهای پزشکی «وب ام‌دی» به نقل از تازه‌ترین گزارش گروه کاری ایمنی واکسن کووید۱۹ کمیته مشورتی ایمنی‌سازی که بخشی از مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ایالات متحده آمریکا است، می‌نویسد که تاکنون «نسبتاً تعداد اندکی» از موارد میوکاردیت مشاهده شده است.

 

این موارد نادر التهاب عضلات قلب پس از واکسیناسیون در نوجوانان و جوانان رخ داده است و به نظر می‌رسد که در پسرها بیشتر از دخترها رایج باشد. این موارد بیشتر پس از تزریق دز دوم واکسن فایزر و مدرنا دیده شده و التهاب عضلات قلب معمولاً ظرف ۴ روز پس از واکسیناسیون ظاهر شده است.

 

این کارگروه در گزارش خود نوشته است: «به نظر می رسد که بیشتر موارد خفیف هستند و پیگیری آنها ادامه دارد.»

بنا بر گزارش نیویورک تایمز، بررسی این موارد در مراحل اولیه است. مرکز کنترل و پیشگیری بیماری هنوز تعیین نکرده است که آیا واکسن کووید۱۹ می تواند بیماری قلبی ایجاد کند. در این گزارش گروه کاری ایمنی واکسن می‌گوید که نرخ پایین میوکاردیت تحت رهنمود‌های نظارت بر ایمنی مرکز کنترل و پیشگیری بیماری و، در مقایسه با کل جمعیت، زیر خط پایه قرار می‌گیرد. به گزارش نیویورک‌ تایمز سالانه از هر ۱۰۰ هزار نفر، حدود ۱۰ تا ۲۰ نفر دچار میوکاردیت می‌شوند.

Translate »