تولید‌ کنندگان واکسن کرونا با کمبود ظروف شیشه‌ای برای انتقال دُز‌های واکسن روبرو هستند

close-up-medical-syringe-with-a-vaccine

در هفتمین ماه همه‌گیری جهانی کرونا دانشمندان سراسر جهان سخت در تکاپو هستند و ساعت‌های طولانی کار می‌کنند تا واکسن کووید۱۹ را هر چه زودتر تولید کنند.

به گزارش مجله «وایرد»، در حال حاضر بیش از ۱۴۰ واکسن کووید۱۹ در دست آزمایش‌های اولیه است و تنها تعداد انگشت‌شماری به مرحله آزمایش‌های بالینی رسیده است.

ولی تولید واکسنی که امن و مؤثر باشد تنها قدم اول تولید واکسن است. نه تنها باید از کارایی واکسن مطمئن شد، بلکه باید آنها را تولید، بسته‌بندی، و به نقاط مختلف در سراسر جهان ارسال کرد. و در مورد کووید۱۹ که تاکنون میلیون‌ها نفر را مبتلا و صدها هزار نفر را کشته است، باید چیزی بین ۷ تا ۱۵ میلیارد دُز واکسن تولید و ارائه شود.

اکنون یکی از چالش‌های تولیدکنندگان واکسن کمبود ظروف شیشه‌ای کوچک برای دُزهای واکسن است.

شیشه‌های طبی کوچک که برای آمپول و واکسن تولید می‌شوند به رغم استحکام‌شان، کماکان شکستنی هستند و در نتیجه تولیدکنندگان این بطری‌های کوچک اغلب مقدار زیادی از آنها را همزمان تولید نمی‌کنند و اصولا تا لحظه نهایی تولید واکسن صبر می‌کنند.

برای حل این مشکل یک شرکت فن‌اوری در سیلیکان ولی، یک نوع بطری کوچک پلاستیکی که داخل ان با یک لایه نازک سیلیکون پوشیده شده تولید کرده است که می‌توانند بدون شکسته شدن واکسن را جا‌به‌جا کنند.

Translate »