نسخه – سوال از شما، پاسخ از ما‌ | آیا امکان بهبود بیمار مبتلا به کرونا هست؟

corona-7

سوال از شما، پاسخ از ما‌ | آیا امکان بهبود بیمار مبتلا به کرونا هست

هر هفته می‌توانید سوالات پزشکی خود را برای طرح با دکتر شیده رضایی برای صدای آمریکا به آدرس @sendvoa در تلگرام ما (کلیک کنید) بفرستید.

سوال | علی: از آنهایی که کرونا گرفتند، چند نفر خوب شدند؟

پاسخ | دکتر شیده رضایی: در مجموع، تا کنون ابتلای بیش از ۸۰ هزار نفر به بیماری ناشی از کرونا ویروس نوظهور، که نام آن کووید ۱۹ است، تایید شده است. از این افراد تا به حال حدو ۲۵ هزار نفر نفر بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده اند.

مدت زمان خوب شدن چقدر هست؟

اطلاعات علمی و پزشکی، در مورد کروناویروس نوظهور یا کووید ۱۹ بسیار محدود است. دانش امروز پزشکی، طول دوره بیماری و شدت علائم آن را متغیر می داند و محدوده مشخصی برای آن تعیین نمی کند. در حال حاضر، سازمان جهانی بهداشت و مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ها در آمریکا، دو مرجع معتبر اطلاعات بهداشتی، فقط نشانه های بیماری و طول دوره نهفتگی آن را اعلام کرده اند.

دوره کمون یا نهفتگی ۱۴ روز است، و نشانه های غالب بیماری شامل، تب، سرفه و تنگی نفس است. تقریبا ۸۰ درصد از بیماران، دچار علائمی شبیه سرما خوردگی ملایم می شوند و حال تقریبا یک پنجم از افراد مبتلا رو به وخامت می رود، که برخی از آنها نیاز به بستری در بخش مراقبت های ویژه پیدا می کنند. تقریبا ۲ تا ۳ درصد بیماران نیز به دلیل نارسایی تنفسی جانشان را از دست می دهند.

تا چه مدت بعد از ورود ویروس کرونا به بدن، فرد ناقل هست و کی به پایان میرسد؟

در حال حاضر اغلب مراچع معتبر پزشکی، طول دوره سرایت را از زمان آلوده شدن فرد تا بهبودی می دانند. دوره نهفتگی ۱۴ روز است و سیر و ازمان بیماری در افراد مختلف، متفاوت است. همانگونه که پیشتر گفته شد، اطلاعات علمی و پزشکی، در مورد کرونا ویروس نوظهور یا کووید ۱۹ بسیار محدود است و در طول زمان تکمیل خواهد شد.

این واقعیت داره که سفیدپوستان در مقابل این ویروس مقاوم تر هستند؟

خیر، تا به حال، چنین ارتباطی بررسی و اثبات نشده است. نقشه اپیدمی یا همه گیری ویروس، نشانگر تمرکز جغرافیایی آن در ووهان چین، و گسترش آن توسط مسافران، در سایر نقاط دنیا، فارغ از ویژگی های قومی و نژادی است.

– سوال از شما، پاسخ از ما‌ | آیا امکان بهبود بیمار مبتلا به کرونا هست؟

Translate »