کالیفرنیا برای نخستین بار داروهای پیشگیری از ایدز را بدون نسخه پزشک در دسترس افراد قرار می‌دهد

aids-2

کالیفرنیا برای نخستین بار داروهای پیشگیری از ایدز را بدون نسخه پزشک در دسترس افراد قرار می‌دهد

ایالت کالیفرنیا قرار است داروهای پیشگیری از ویروس «اچ‌آی‌وی» را برای اولین بار بدون نسخه پزشک در اختیار عموم قرار دهد. این حرکت به منظور جلوگیری از شیوع بیماری «ایدز» در آمریکا است.

به گزارش روزنامه نیویورک تایمز، تحت قانون جدید، داروسازانی که آموزش ویژه دیده اند، می توانند یک دُز ۶۰ روزه قرص برای پیشگیری از ویروس «اچ‌آی‌وی» معروف به «پرپ» (PrEP) تحت نام تجاری ترووادا (Truvada)، و همینطور دُزهایی از قرص های پس از قرار گرفتن در معرض ویروس معروف به «پپ» (PEP) که در موارد اضطراری مصرف می شود، را بدون نسخه پزشک در دسترس افراد قرار دهند.

مطالعات نشان داده است که این داروها بسیار مؤثر هستند؛ ولی خیلی از افرادی که بیشتر در معرض ابتلا به ویروس اچ‌آی‌وی هستند از آنها مصرف نمی کنند.

/**/ /**/ /**/
همچنین ببینید:

دومین داروی پیشگیری از ابتلا به ویروس «اچ آی وی» در آمریکا تأیید شد؛ زنان نمی‌‌توانند آن را مصرف کنند

گوین نوسام، فرماندار ایالت کالیفرنیا، در بیانیه ای گفت: «تمام شهروندان کالیفرنیا سزوار آن هستند که به پرپ و پپ، دو دارویی که مبارزه با ویروس اچ‌آی‌وی و بیماری ایدز را دگرگون کرده‌اند، دسترسی داشته باشند. من نهاد مقننه [مجلس ایالتی کالیفرنیا] را به خاطر اقدام در گسترش دسترسی به این درمان‌ها و پایان دادن به اچ‌آی‌وی و ایدز تحسین می کنم.»

 

Translate »