صدای آمریکا: کایلی جنر جوان‌ترین میلیاردر «خودساخته» جهان شد

کایلی جنر جوان‌ترین میلیاردر «خودساخته» جهان شد

<<منبع: صدای آمریکا>>

مجله «فوربز» روز سه شنبه پنجم مارس (۱۴ اسفند) رسما عنوان جوان ترین میلیاردر «خود ساخته» را به «کایلی جنر» ۲۱ ساله داد. پیش از او، «مارک زاکربرگ» بنیان‌گذار فیس بوک این عنوان را در ۲۳ سالگی گرفته بود.

مجله فوربز ثروت جنر را حدود ۹۰۰ میلیون دلار تخمین می زند. کایلی جنر ۱۰۰ میلیون دلار پول نقد نیز از سود شرکتش به دست آورده است.

با انتشار این فهرست بار دیگر مفهوم «خودساختگی» در شبکه‌های اجتماعی خبرساز شده است. منتقدان می گویند کایلی از یک خانواده مشهور ثروتمند می آید و از همین رو «خودساخته» نیست. مجله فوربز «خودساخته» را کسی توصیف می کند که «با راه اندازی کسب و کاری برای خود درآمد زایی کرده باشد و تمام یا بخشی از ثروتش از ارث به دست نیامده باشد.»

در سال ۲۰۱۴، فوربز جدولی را معرفی کرد و افراد را بر اساس میزان «خود ساختگی» از ۱ (برای کسی که تمام ثروتش را ارث برده است) تا ۱۰ ( برای شخصی که کاملا خود ساخته است) طبقه بندی کرد. به عنوان مثال، «اپرا وینفری» شخصیت برجسته تلویزیونی که در فقر بزرگ شده، کاملا خود ساخته است و در این طبقه بندی شماره ۱۰ را می گیرد. کایلی جنر در این جدول، شماره ۷ را گرفته است.

کایلی جنر خواهر ناتنی «کیم» ، « کلوئی» و «کورتنی» کارداشیان است.

او در سال ۲۰۱۶ با یک بسته ۲۹ دلاری ماتیک و مداد لب قدم به بازار پررونق محصولات آرایشی گذاشت و به لطف محبوبیتش در شبکه های اجتماعی توانست ثروت قابل توجهی از فروش لوازم آرایش به دست آورد.

مارک زاکربرگ بنیان‌گذار فیس بوک در سال گذشته و در پی جنجال بر سر ضوابط امنیتی فیس بوک با کاهش درآمد ۸ میلیاردی روبرو بوده است.

از سوی دیگر فهرست میلیاردرهای مجله فوربز شامل «جف بزوس» بنیانگذار آمازون است که همچنان با داشتن ثروتی حدود ۱۳۱ میلیارد دلارعنوان ثروتمندترین مرد دنیا را دارد.

از میان میلیاردرهای این فهرست، ۲۵۲ نفر زن هستند. عنوان ثروتمندترین زن خودساخته را نیز «وو یاجون» سرمایه گذار و کارآفرین چینی با کمی بیشتر از ۹ میلیارد دلار ثروت به دست آورده است.

Translate »