صدای آمریکا: شاهزاده هری و همسرش «میگان» بهار آینده صاحب فرزند خواهند شد

شاهزاده هری و همسرش «میگان» بهار آینده صاحب فرزند خواهند شد

<<منبع: صدای آمریکا>>

«میگان»، دوشس ساسکس و همسرش شاهزاده هری نخستین فرزند خود را در راه دارند.

کاخ کنزینگتون این خبر را اعلام کرد و گفت کودک جدید که نتیجه ملکه الیزابت می شود، بهار آینده به دنیا خواهد آمد.

به نظر می رسد ملکه و اعضای خانواده سلطنتی، این خبر را در روز عروسی پرنسس یوجینی در کاخ ویندزور شنیده باشند.

بیانیه کاخ کنزینگتون همچنین از ابراز خرسندی مادر «میگان» نوشته که بی صبرانه منتظر به دنیا آمدن نوه اش خواهد بود.

«میگان» و شاهزاده هری پنج ماه پیش در مراسمی باشکوه که مدتها سوژه رسانه ها بود با هم ازدواج کردند. «میگان» ۳۷ ساله است و شاهزاده هری ۳۴ سال سن دارد.

نوزاد جدید، هفتمین نفر در نوبت رسیدن به تاج و تخت سلطنتی است.

این کودک، لقب پرنسس و یا شاهزاده نخواهد داشت و در صورتی که دختر باشد «لیدی» و اگر پسر باشد با لقب «لرد» شناخته خواهد شد مگر آنکه ملکه تصمیم بگیرد به آنها لقب پرنسس و شاهزاده بدهد. در مورد فرزندان «کیت» و شاهزاده «ویلیام»، او این تصمیم را گرفت.


در آمریکا، بسیاری کنجکاو هستند بدانند آیا این کودک دورگه تابعیت آمریکا را خواهد داشت یا خیر.

طبق قوانین ایالات متحده آمریکا، کودکی که از پدر یا مادر آمریکایی خارج از این کشور متولد شود در صورتی می تواند تابعیت آمریکا را بگیرد که والدینش حداقل پنج سال در این کشور زندگی کرده باشند و دو سال آن باید بالای سن چهارده بوده باشد.

«میگان» در لس آنجلس ایالت کالیفرنیا به دنیا آمد و بزرگ شد و تنها پس از ازدواج با شاهزاده هری زادگاهش را ترک کرد. بنابراین، کودک او می تواند تابعیت آمریکا را به دست آورد. با این حال، هنوز کسی از تصمیم خانواده سلطنتی بریتانیا در این رابطه خبر ندارد.

نکته دیگر که باید در نظر داشت این است که اگر «میگان» تابعیت دوگانه خود را حفظ کند بر اساس قوانین ایالات متحده آمریکا باید دارایی هایش را به اداره مالیات گزارش دهد و در این صورت، مناسبات مالی خاندان سلطنتی بریتانیا نیز فاش خواهد شد. از همین رو، بسیاری گمان می کنند «میگان» تابعیت آمریکایی خود را پس بدهد.

«میگان» و شاهزاده هری هم اکنون در سفر رسمی هستند و برای گفتگو در مورد مسائل جوانان در استرالیا به سر می برند.

شاهزاده هری، فعالیتهای خیریه خود را بر جوانان و کودکان متمرکز کرده است. او در سال ۲۰۰۶، بنیادی را برای کمک به کودکان آسیب پذیر «بوتسوانا» و «لسوتو» در جنوب آفریقا راه اندازی کرد.

پس از استرالیا، زوج سلطنتی به تونگا و فیجی سفر خواهند کرد که ریسک انتقال ویروس زیکا در آنجا بالا است. با این حال، هنوز تغییری در برنامه سفر آنها ایجاد نشده است. کاخ کنزینگتون گفته است که تمام موارد پزشکی را در نظر خواهند گرفت.

Translate »