آنونس فیلم فرانسوی «شیفت شب» با بازی پیمان معادی سینماگر ایرانی منتشر شد

peyman-3

آنونس فیلم فرانسوی «شیفت شب» با بازی پیمان معادی سینماگر ایرانی منتشر شد

آنونس فیلم فرانسوی «شیفت شب» با بازی پیمان معادی، سینماگر سرشناس ایرانی، منتشر شد.

عنوان فرانسوی این فیلم به کارگردانی آن فونتین «پلیس» است و ماجرای یک مهاجر غیرقانونی را به تصویر می‌کشد که توسط پلیس فرانسه بازداشت شده است.

سه مأمور پلیس هنگام انتقال این مهاجر به فرودگاه برای اخراج از فرانسه، در می‌یابند که این فرد در کشورش به مرگ محکوم شده است و برای دیپورت او دچار تردید می ‌شوند.

محور اصلی فیلم بحث و گفتگوی این مأموران، و چالش اخلاقی و عذاب وجدانی است که در راه انجام وظیفه دچار آن شده اند.

پیمان معادی در نقش این مهاجر غیرقانونی هنرنمایی می‌کند، سایر بازیگران عمر سی، ویرجینی افریا، گرگوری گادبیوس هستند.

پیمان معادی در صفحات اجتماعی، بخشی از یکی از مصاحبه‌های خود درباره تجربه همکاری با ان فونتین کارگردان زن فرانسوی این فیلم را به اشتراک گذاشته است.

او می‌نویسد: «راستش خیلی خوشحالم که این سال‌ها بر خلاف رویه اشتباهی که کم و بیش در تمام جهان حاکم شده و بر اساس اون حضور خانم‌ها در مشاغل مختلف و در مورد کار ما سینما، کمرنگ تر از آقایون بوده، داره از بین می‌ره و روز به روزحضور مؤثر خانمها در شاخه‌هاى مختلف سینمایی در پروسۀ تولید فیلم‌ها پر رنگ تر میشه و این حقی که سال‌ها در تمام جهان و در تمام حرفه‌ها از خانم ها دریغ شده داره بهشون برمی‌گرده. که این هم قطعا نتیجۀ تلاشیه که بسیاری از خانمها طی سالها برای احقاق حقوق خودشون داشتن و حالا به همه ثابت شده که در بسیاری از مشاغل خانم‌ها کارآیی خیلی بهتری از آقایون دارند. این روند باعث میشه که من به شخصه فكر کنم شاید اگر بسیاری از اموری که الآن در دنيا توسط آقایون صورت می‌گیره، به خانمها محول بشه، نتیجۀ بهتری حاصل ميشه و جهان جاى بهترى براى زندگى خواهد شد.»

اکران فیلم شیفت شب ماه آوریل در فرانسه آغاز می‌شود.

پیمان معادی همچنین تجربه بازی در فیلم‌هایی مانند «کمپ ایکس ری»، «آخرین شوالیه ها»، و «شش زیرمینی» را در خارج از ایران در کارنامه هنری خود دارد.

بازی این هنرمند در فیلم حادثه‌ای «شش زیرزمینی» به کارگردانی مایکل بی بازتاب زیادی در میان هنردوستان ایرانی داشت. او در این فیلم که از طریق شبکه اینترنتی نتفلیکس منتشر شد، در کنار بازیگرانی چون رایان رینولدز به هنرنمایی پرداخت.

پیمان معادی در کنار دست اندرکاران فیلم شش زیرزمینی به کارگردانی مایکل بی
پیمان معادی در کنار دست اندرکاران فیلم شش زیرزمینی به کارگردانی مایکل بی

نقش آفرینی پیمان معادی در فیلم «متری شش و نیم» به کارگردانی سعید روستایی با تحسین بسیاری از منتقدان جشنواره‌های بین المللی، از جمله فستیوال ونیز، همراه بود.

 

Translate »