ممکن است اینستاگرام به زودی تعداد «لایک‌‌ها» را مخفی کند؛ طرح آزمایشی در آمریکا

like

ممکن است اینستاگرام به زودی تعداد «لایک‌‌ها» را مخفی کند؛ طرح آزمایشی در آمریکا

شاید به زودی تنها معیار سنجش محبوبیت در اینستاگرام، تعداد هوادار باشد.

اینستاگرام با تعداد لایک‌ها (پسند) و تعداد هوادار، یا به اصلاح دنبال‌کننده (فالوئر به انگلیسی: Follower)، حساب‌های کاربری، جوان‌ها و صاحبان کسب‌وکارهای اینترنتی را برای رقابت با یکدیگر به تکاپو انداخته است اما ممکن است به زودی دیگر چیزی به عنوان «لایک» وجود نداشته باشد.

به گزارش سی‌ان‌ان، ادم موسری، مدیر اجرایی اینستاگرام، اعلام کرد که به زودی در یک تجربه آزمایشی، لایک ها را از پست‌های برخی از کاربران این شبکه اجتماعی در آمریکا حذف خواهد کرد.

این آزمایش در هفت کشور، از جمله ژاپن، ایتالیا، کانادا، و برزیل انجام شده است.

در این آزمایش، تعداد لایک ها از دید دیگران پنهان خواهد شد و کاربر منتشرکننده مطلب تنها کسی است که از تعداد لایک‌ها باخبر خواهد بود.

آقای موسری گفت که این اقدام برای کاهش فشار و کم شدن رقابت میان جوانان صورت می گیرد.

در چند ماه اخیر، فشار بر روی شبکه های اجتماعی از جمله فیسبوک ، توئیتر، و اینستاگرام برای کنترل محتوا بیشتر شده است.

تعدادی از کاربران از این اقدام اینستاگرام برای پنهان کردن لایک ها استقبال کرده اند، اما این اقدام می تواند به ضرر کسانی تمام شود که کسب و کارشان بر اساس تعداد لایک‌‌ها است.

به این ترتیب حالا که تعداد لایک ها پنهان خواهد بود، کاربران می‌توانند در جذب تعداد دنبال‌کننده با یکدیگر رقابت کنند و این به آن معنا است که افراد موسوم به «تاثیرگذار» یا اینفلوئنسر که تا امروز بر اساس تعداد لایک‌های یک پست آگهی می گرفتند حالا باید روی کیفیت محتوا و جذب هوادار تمرکز کنند.

Translate »