چرا مردان ازدواج می کنند؟

img_5490

چرا مردان ازدواج می کنند؟

وقتی در فیس بوک، اعلامیه این سیمنار را گذاشته بودیم، آنقدر زنان جواب های زهرآلودی به تیتر این سمینار گذاشته بودند که قلبم به درد آمد و یادم آمد که وقتی خودم در شرایطی بودم که از روابطم سرخورده و آزرده و عصبانی بودم، دیدگاهم این بود که تقصیر از مردان است. آنها باعث درد من هستند و امیدم به این بود که روزی مردی متفاوت ملاقات کنم….غافل از اینکه تا زمانی که دیدگاه من به مردان منفی، حق به جانب، قربانی و عصبانی است هیچ چیز عوض نمی شود و عامل اصلی درد من خودم هستم. وقتی مصمم شدم که دیدگاه، رفتار و احساساتم را ترمیم کنم تمام درهای نعمت و شادی و عشق و سلامتی به روی من باز شدند. پیغام من به همه شما عزیزان این است: اگر روابط شما آنطور که آرزو داشتید نیستند مطمئن باشید که شما باید عوض بشوید. هیچ راه دیگری ندارد. ممکن است فکر کنید که چنین تحولی امکان پذیر نیست و یا شما نمی توانید، یا دیر است، یا هزینه اش زیاد است و یا وقت ندارید ولی من به شما اطمینان می دهم که من هم روزی مثل شما فکر کردم و مطمئنم که شما هم می توانید به عشق، شادی، آرامش، بخشش، سلامتی و نعمت برسید.

برای درک اینکه چرا مردان ازدواج می کنند لازم است قدری درباره مردان و رابطه بدانیم. مردان برای وقت گذراندن و آشنایی با زنان از رابطه ای به رابطه دیگر می روند.

ما زنان با هر کسی آشنا می شویم با او وصل می شویم و مثلا حتی اگر زن از مردی هم خوشش نمی آید فکر می کند چطور با او بهم بزند که ناراحت نشود!

مردان اینطور به قضایا فکر نمی کنند. آنها از تمرکز واحد برخوردارند. پس آنها می توانند با یک زن ملاقات کنند و خیلی هم لذت ببرند و بعد که ملاقات تمام شد، توجه آنها متمرکز می شود به چیز دیگری و بعد دیگری.

آنها لزوما ملاقاتها را به هم وصل نمی کنند حتی اگر ۶ ماه هم هر شنبه شب با یک زن ملاقات کنند این لزوما اسمش این نیست که ما در رابطه هستیم. این به این معنا نیست که مردان به آینده فکر نمی کنند و یا به ذهنشان نمی رسد که یک رابطه به چه سمتی دارد حرکت می کند بلکه مربوط به این است که برای یک مرد هدف مهم است. اگر هدف سکس است او به روی سکس متمرکز است. اگر هدف رفتن به مهمانی است و کسی را لازم دارد که با او برود به روی همین متمرکز است. اگر هدف ازدواج است، به روی پیدا کردن همسر متمرکز است.

ولی آنها برای آشنایی به هدف ازدواج با کسی بیرون نمی روند بلکه تنها برای ازدواج با هدف ازدواج بیرون می روند. مردان کلا باور دارند که همه زنان مایلند ازدواج کنند و زنان باور دارند که مردان مایل نیستند که ازدواج کنند، بنابراین وقتی زنان با مردی ملاقات می کنند از او نمی پرسند که هدف او چیست؟‌ چرا؟ برای اینکه این باور غلط وجود دارد که مردان نمی خواهند ازدواج کنند و باید آنها را دلبند کرد و جذب کرد و در تله انداخت!

این فرمول یک ایراد بزرگ دارد‌ اینکه مردان غریزی و طبیعی شکارچی هستند. آنها برای شکار و جنگ دفاع و محافظت ساخته شده اند. چنین موجودی را اگر هم در تله بندازید بعد از خوردن آنچه در تله هست قدری می ماند تا راه فرار را پیدا کند!

مردان باید خودشان آماده ازدواج بشوند و اگر جور دیگری باشد، اگر هم ازدواج کنند تن به تاهل نمی دهند.

بسیاری از زنان سال های طلایی عمر خود را با مردی گذرانده اند، جوانی، پول، بدن، امکانات خود را دربست در اختیار مردی گذاشته اند که شاید او با آنها ازدواج کند ولی هیچوقت این موضوع را مطرح نکرده اند و وقتی مطرح می کنند می ترسند او بگوید من نمی خواهم، آماده نیستم یا هر چیز دیگری! خیلی از من می پرسند: ‌من می ترسم که مردها را بترسانم اگر بگویم میخواهم ازدواج کنم. درست برعکس! شما کسانی را می ترسانید که نمی خواهند ازدواج کنند!

مردی که وقتی شما سوژه ازدواج و تعهد را مطرح می کنید به شوخی میزند و یا حالش بد می شود و موضوع را تغییر می دهد و به نحوی حاضر نیست که موقعیت خودش و شما را روشن کند، آماده ازدواج نیست!

این به این معنی نیست که شما ایرادی دارید یا شما دوست داشتنی نیستید یا هر چیز دیگری یا مردان همه یکجورند…یا….

خیلی از خانم ها به من شکایت می کنند که مردها فقط به دنبال سکس اند! خیلی تعجب می کنند وقتی من می گویم بله چه ایرادی دارد؟ جواب آنها این است که خوب من ناراحت می شم! من می پرسم چرا؟ می گویند: ”خوب آخه یعنی چی؟ ما اصلا یک ساعت هست با هم آشنا شدیم؟‌” من می گویم ولی مردها ساعت معینی ندارند که باید” حالا در این ساعت سکس بخواهم! ”

دکتر آزیتا ساعیان

Translate »