Site icon 670 AM KIRN – Persian News Talk and Info

ویژگی‌های سیستم عامل جدید شرکت اپل؛ استفاده از اپلیکیشن‌های جدید بدون دانلو

images-4
images-4
تیم کوک، مدیر عامل شرکت اپل

شرکت «اپل» دوشنبه و در مراسم سالانه «کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل» به صورت اینترنتی از سیستم عامل جدید خود «آی او‌ اس ۱۴» (به انگلیسی: iOS۱۴) رونمایی کرد.

سایت خبری «سی‌ نت» در گزارش کاملی به برسی‌ این سیستم عامل جدید پرداخته است:

این سیستم عامل پاییز آینده عرضه می‌شود؛ ولی نسخه بتای آن از ماه ژوئیه در دسترس علاقمندان است که روی آیفون «۶ اس» نیز نصب می‌شود.

یکی از ویژگی‌های مهم «آی اُ اس ۱۴» وجود کتابخانه‌ای است که ضمن ایجاد سهولت بیشتر برای دسترسی به اپلیکیشن‌ها، آنها را به صورت هوشمندانه‌ای طبقه‌بندی می‌کند.

این سیستم عامل جدید، دارای قابلیت تنظیم ابعاد تصویر در تصویر، بر اساس نوع و اندازه دستگاه است و کاربران می‌توانند با ایجاد همزمان پنجره‌های مختلف، ویدئو تماشا کنند، پیام بزنند، و یا به فعالیت‌های دیگری بپردازند.

سیستم عامل «آی او اس ۱۴» همراه با یک اپلیکیشن جدید ترجمه است که حتی می‌تواند متن پیام صوتی را پیاده کرده و به ۱۱ زبان مختلف از جمله انگلیسی، مندرین (چینی)، فرانسه، آلمانی، اسپانیایی، ایتالیایی، ژاپنی، کره‌ای، و عربی ترجمه کند.

یکی از ویژگی‌های دیگر این سیستم، قابلیت استفاده از اپلیکیشن‌های مختلف، بدون نیاز به دانلود کردن آنها است که به کاربران اجازه می دهد با سرعت بیشتری به اپلیکیشن مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند.

در این سیستم عامل، کاربران می توانند اپلیکیشن های پیش فرض مرورگر وب و ایمیل خود را شخصا انتخاب کنند و برای مثال از «فایرفاکس» یا «جی میل» استفاده کنند.

استفاده از «سیری» نیز راحت‌تر شده است. در حال حاضر هنگام استفاده از این سرویس، تمام صفحه سیاه می شود؛ ولی در سیستم جدید، سیری ‌در پایین صفحه باز می شود و محدودیت های بصری به حداقل رسیده است.

در عین حال گزینه‌های بیشتری بصورت «می‌موجی» در دسترس کاربران خواهد بود و این سیستم عامل جدید، تنوع بیشتری در این زمینه ایجاد کرده است.

یکی از ویژگی‌های جدید دیگر، اپلیکیشن نقشه برای دوچرخه‌سواری است که گزینه‌های مختلفی را در اختیار کاربرانی قرار می‌دهد که سوار بر دوچرخه هستند.

سیستم عامل «آی اُ اس ۱۴» اپلیکیشنی دارد که نوعی کلید یا سوئیچ دیجیتالی است و کابران می‌توانند خودروی خود را روشن و خاموش کنند و‌یا رمز عبورش را با دوستان و اعضای خانواده خود به اشتراک بگذارند.