پریسا تبریز (شاهزاده امنیت گوگل)

337400857_163980126525676_3541500945298211146_n

 

 

 

پریسا تبریز (شاهزاده امنیت گوگل)

 

پریسا تبریز در سال ۱۹۸۳ (۱۳۶۱) در ایلینوی شیکاگو متولد شد. پدرخانم تبریز یک پزشک ایرانی – تبریزی است و مادرش پرستاری اهل لهستان است. پریسا تبریز دو برادر کوچک‌تر از خود دارد که در حال حاضر اهل ایالات متحده هستند. این بانوی موفق؛ متخصص و مهندس امنیت در شرکت گوگل است که توسط این شرکت به او لقب شاهزاده امنیت داده شد. همچنین به انتخاب پریسا تبریز بر روی کارت ویزیتش به‌جای کلمه مهندس، لقبش «شاهزاده امنیت» حک شده است.

خانم تبریز جوانی ۳۵ساله است که از سال ۲۰۰۷ در شرکت گوگل مشغول به کار شد. از همان ابتدا مدیریت بخش امنیت این شرکت به پریسا تبریز واگذار شد.

متخصصین تیم امنیتی شرکت گوگل تا سال ۲۰۱۱ تحت نظارت پریسا تبریز به بیش از ۲۵۰ نفر رسید که شامل هکرهای اروپایی و آمریکایی است. این تیم وظیفه حفاظت از موتورهای جستجوی گوگل و همچنین مرورگر گوگل کروم را در برابر تهدیدات امنیتی بر عهده دارد .

 

اکنون ریاست مرورگر گوگل کروم در بخش مهندسی آن به عهده پریسا تبریز است.

از ۳۰ چهره معرفی شده در زمینه تکنولوژی توسط مجله فوربس می‌توان نام پریسا تبریز شاهزاده امنیت گوگل را در کنار افرادی چون مارک زاکربرگ مؤسس فیس‌بوک و دیگر افراد موفق ایرانی به‌خوبی مشاهده کرد.

قطعاً زنان هر جامعه‌ای در حوزه‌های مختلف نقش پررنگی داشته‌اند. اما در دنیای فناوری تعداد محدودی از زنان درگذشته مشغول به فعالیت بوده‌اند.

 

اکنون شاهد حضور فوق‌العاده مؤثر؛ زنان در این حوزه هستیم به‌گونه‌ای که پریسا تبریز به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین سلاح‌های گوگل و یک برند ارزشمند فناوری در کل جهان شناخته شده است.

#Iranianwomen
#Iranian
#Google
#Facebook

Translate »