ناسا زمان فرستادن مجدد انسان به ماه را به سال ۲۰۲۵ تغییر داد

nasa-yzygonrube8-unsplash

 

 

ناسا زمان فرستادن مجدد انسان به ماه را به سال ۲۰۲۵ تغییر داد

رئیس آژانس فضایی ایالات متحده روز سه‌شنبه اعلام کرد که ناسا تاریخ اعزام فضانورد به ماه را به سال ۲۰۲۵ تغییر می‌‌دهد. این حداقل یک سال دیرتر از جدول زمانی است که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا، تعیین کرده بود.

به گزارش رویترز، دولت پیشین ایالات متحده قصد داشت که تا سال ۲۰۲۴ انسان را به سطح ماه برگرداند. این هدف در قالب طرحی به نام «برنامه فضایی آرتمیس» تعریف شده بود که به عنوان یک قدم نزدیک‌تر شدن به هدف بلندپروازانه‌تر فرستادن فضانورد به سیاره مریخ شناخته می‌شد.

بیل نلسون، مدیر ناسا، تاخیر در کشمکش‌های حقوقی بر سر قرارداد اسپیس اکس برای ساختن سفینه فضایی آرتمیس را دلیل اصلی تمدید تاریخی که قبلاً تعیین شده بود، ذکر کرد.

بیل نلسون، مدیر ناسا
بیل نلسون، مدیر ناسا

آقای نلسون در یک کنفرانس خبری گفت: «ما نزدیک به هفت ماه را به دلیل دعوای قضایی از دست دادیم و این احتمالاً بیشتر باعث شده است که اولین فرود انسان [بر سطح ماه] زودتر از سال ۲۰۲۵ انجام نشود.»

یک قاضی فدرال روز پنجشنبه ۱۳ آبان، شکایت شرکت فضایی «بلو اوریجن» جف بزوس علیه دولت ایالات متحده بر سر تصمیم ناسا به اعطای قرارداد ۲.۹ میلیارد دلاری برای ساخت سطح‌نشین ماه به رقیب میلیاردش، شرکت «اسپیس اکس» ایلان ماسک، را رد کرد.

Translate »