رونمایی از گوشی جدید «آیفون ۱۳»؛ ارزش سهام «اپل» سقوط کرد

bangyu-wang-omocm0bvnw4-unsplash

رونمایی از گوشی جدید «آیفون ۱۳»؛ ارزش سهام «اپل» سقوط کرد

شرکت «اپل» در بزرگ‌ترین رویداد سالانه خود، روز سه شنبه ۲۳ شهریور از محصولات جدید این شرکت رونمایی کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس، در این برنامه از پیش ضبط شده مجازی، تیم کوک مدیر عامل اپل سری جدید «آی‌پد»، «اپل واچ»، و «آیفون» را به صورت رسمی معرفی کرد و درباره سایر برنامه‌ها و خدمات جانبی این شرکت توضیحاتی داد.

همانطور که پیش‌بینی می‌شد، گوشی هوشمند جدید اپل یا «آیفون ۱۳»، نسبت به مدل قبل تغییر عمده‌ای نداشته است ولی فضای ذخیره‌سازی بیشتری دارد.

این گوشی که به شبکه نسل پنجم یا «فایو جی» متصل است، دارای قابلیت‌های جدیدی در دوربین و پردازنده خود است که کیفیت عکاسی و تصویربرداری را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد.

آیفون ۱۳ نیز در چهار مدل معمولی، مینی، پرو، و پرو مکس عرضه خواهد شد و قیمت پایه مدل‌های آن از ۷۰۰ دلار تا ۱۱۰۰ دلار است.

گوشی جدید «آیفون ۱۳»
گوشی جدید «آیفون ۱۳»

بر اساس برنامه کنونی، فروش آیفون ۱۳ از بیست و چهارم سپتامبر در نمایندگی‌های این شرکت و سایر فروشگاه‌ها آغاز می‌شود.

به گفته یکی از کارشناسان تارنمای فناوری «گارتنر»، هر چند که این گوشی جدید نسبت به مدل قبلی قابلیت‌های بیشتری دارد، ولی اکثر این گزینه‌های جانبی جدید برای کاربران عادی جالب توجه یا کاربردی نیستند.

یکی از مهترین ویژگی‌های آیفون ۱۳، گزینه فضای ذخیره‌سازی بیشتر تا هزار گیگابایت است که نسبت به گذشته تقریبا دو برابر شده است، و می‌تواند حدود ۲۵۰ هزار عکس یا پانصد ساعت فیلم با کیفیت بالا را ذخیره کند.

تیم کوک در مراسم سالانه اپل گفت که دوربین آیفون ۱۳ دارای لنز قوی‌تر و عریض‌تری است، و قابلیت بیشتری برای تصویربرداری شبانه دارد. این دوربین گزینه جدیدی نیز برای فیلمبرداری با کیفیت سینمایی دارد که می‌تواند در تهیه و تولید فیلم و سریال مورد استفاده قرار گیرد.

باتری این گوشی جدید نیز نسبت به آیفون ۱۲، طول عمر بیشتری دارد ‌و سریع تر شارژ می‌شود.

مراسم رونمایی از محصولات جدید اپل، مانند برنامه‌های مشابه سایر شرکت‌های فناوری، بیشتر به معرفی گزینه‌های به‌روزرسانی شده محصولاتی مانند آیفون اختصاص داشت، و به عبارتی سرعت نوآوری‌های اساسی در گوشی‌های هوشمند کاهش یافته است.

تیم کوک مدیر عامل اپل
تیم کوک مدیر عامل اپل

این یکی از دلایل مهمی است که کاربران ترجیح می‌دهند تا از گوشی‌های قدیمی خود برای مدت بیشتری استفاده کنند، و فروش این محصولات در سال‌های اخیر کاهش یافته است.

البته آیفون ۱۲ یک پدیده استثنایی محسوب می‌شود، چرا که عرضه آن با همه‌گیری ویروس کرونا همزمان شد و بسیاری از کاربرانی که در قرنطینه خانگی بودند، به گوشی‌های‌ هوشمند جدید و بهتر نیاز داشتند.

این موضوع باعث شد تا فروش آیفون ۱۲ نسبت به مدل قبلی بیش از ۶۰ درصد افرایش یابد، و در نتیجه ارزش شرکت اپل از مرز ۲۵۰۰ میلیارد دلار فراتر رود.

پس از مراسم سه شنبه، ارزش سهام اپل یک درصد سقوط کرد. این امر نشان می‌دهد که آیفون ۱۳ انتظارات سهامداران را برآورده نکرده است و احتمالا فروش خیره‌کننده‌ای نخواهد داشت.

هر چند که در سال‌های اخیر گوشی هوشمند آیفون، مهمترین محصول اپل بوده است، ولی سری هفتم «اپل واچ» که دارای صفحه بزرگ‌تری است، و حتی آی‌پد جدیدی که به شبکه نسل پنجم متصل است، هیجان بیشتری را در میان خریداران ایجاد کرده است.

Translate »