تنگه زیبای بنو

unnamed-51

 

 

 

تنگه زیبای بنو

در ۹۰ کیلومتری شرق شهرستان بستک روستای بسیار زیبایی قرار دارد که در خود بهشتی پنهان کرده است. لمزان از مجموعه‌ی چند ده بزرگ و کوچک و نزدیک به هم دیگر تشکیل شده‌ است. شهر لمزان از توابع بندرلنگه است و یکی از زیباترین

روستاهای هرمزگان بشمار می آید. اما چه زیبایی نهانی در آن پنهان شده که ارزش دیدن لمزان را چند برابر می‌کند؟

رشته آبی شدیدا شور در لمزان در جریان است که باعث شده است کشاورزی در این روستا آنچنان رواج نداشته باشد. تنگه بنو در ٥ كيلومتری شهر لمزان واقع‌شده است. اين تنگه ابتدا مسيری ٣٠ دقیقه‌ای پیاده‌روی دارد و پس‌ از آن مسير آبی با حدود بيش از ١٢ آبگير را طی می‌کند.

بنو، تنگه‌ی بسیار زیبایی است که دیدن آن گویی دیدن خود بهشت محسوب می‌شود. صخره هایی بلند بر فراز آسمان و برکه‌ای با آبی‌ترین آبی که ممکن است دیده باشید، اما این جاذبه‌ی بسیار زیبا که در دل کوه‌ها نهفته است به خاطر کوهستانی بودن منطقه بسیار خطراناک محسوب می شود. چرا که در مواقعی که دچار حادثه شوید، امکان اعزام شما به بیمارستان از طریق بالگردهای هلال احمر ممکن نمی‌باشد و از طریق زمینی نیز به سختی و با صرف وقت زیاد میسر است. تنگه بنو می‌تواند شما را در دل خود غرق کند، بنابر گزارش ایسنا به علت غرق شدن یکی از افراد گروه‌های گردشگری شنا کردن در این منطقه ممنوع اعلام شده است.

با شروع فصل پاییز و خنک تر شدن هوا بیشتر مسافران مقاصد جنوبی کشور را بیشتر در نظر می‌گیرند. در این میان استان هرمزگان از مقاصد محبوب گردشگران به حساب می‌آید.

این تنگه دارای صخرههای بسیار بلند است که در میان آنها برکه‌هایی با آبی بسیار شفاف و آبی رنگ زیبا جاری اند. این منطقه کوهستان به خاطر وجود این برکه‌ها محبوب بسیاری از مسافران و طبیعت گردان شده است.

Translate »