ژان پل بلموندو، ستاره سینمای موج نو فرانسه درگذشت

file-photo-french-actors-jean-paul-belmondo-and-alain-delon-pose-for-photographers-as-they-arrive-at-berlins-theatre-schauspielhaus

مراسم وداع مردم و رییس‌جمهور فرانسه با ژان پل بلموندو در الیزه، همراه با اجرای موسیقی زیبای

Chi Mai

 

ژان پل بلموندو، بازیگر مشهور، و یکی از ستاره‌های موج نو سینمای فرانسه دوشنبه در پاریس درگذشت، او هنگام مرگ ۸۸ سال داشت.

وکیل ژان پل بلموندو این خبر را تأیید کرد، ولی در بیانیه منتشره از سوی او، اشاره‌ای به دلیل مرگ این هنرمند فرانسوی نشده است.

ژان پل بلموندو‌ در خانواده‌ای اهل هنر در سال ۱۹۳۳ متولد شد، پدرش پل بلموندو مجسمه‌ساز، و مادرش سارا رینهارد ریچارد نقاش بود.

به گزارش رویترز، او در کودکی به مشت‌زنی علاقمند بود ولی به تدریج به سمت بازیگری رفت و پس از سه بار شرکت در آزمون ورودی، سرانجام در سال ۱۹۵۲ هنرستان پاریس ثبت نام کرد.

ژان پل بلموندو هر چند که در اوایل دوران‌ بازیگری خود یا چالش‌های زیادی مواجه شد، ولی پس از درخشش در چند فیلم حادثه‌ای به موفقیت زیادی رسید و به یکی از بازیگران مطرح فرانسوی تبدیل شد.

آن مرد از ریو، ترس بر فراز شهر، طغیانگر، آلپاگور، دستبرد، حرفه‌ای، تک‌تاز، کلاه، دزد پاریسی، و مغز از جمله مشهورترین آثار سینمایی ژان پل بلموندو هستند.

این هنرمند فرانسوی با بازی در فیلم جنایی عاشقانه «از نفس افتاده» به کارگردانی ژان لوک گدار در سال ۱۹۶۰، و هنرنمایی در کنار جین سیبرگ آمریکایی به شهرتی جهانی رسید.

ژان پل بلموندو یکی از چهر‌های موج نو سینمای فرانسه در دهه پنجاه و شصت میلادی بود، سبک جدیدی که انقلابی در سینما ایجاد کرد و الهام‌بخش بسیاری از سینماگران جهان از جمله کارگردان‌های معاصر آمریکایی فرانسیس فورد کاپولا و مارتین اسکورسیزی شد.

Actor Jean-Paul Belmondo arrives to be honoured for his career in the film industry during the ۶۴th international film festival…

مرگ ژان پل بلموندو بازتاب زیادی در رسانه‌های خبری به ویژه در فرانسه داشت. امانوئل مکرون رئیس جمهوری این کشور نیز در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت که فرانسه «یک گنجینه ملی» را از دست داد.

Translate »