ترانه‌های جدید گروه سوئدی «آبا» پس از نزدیک به چهار دهه منتشر می‌شود

30-2

POP MUSIC GROUP ” A B B A”

گروه موسیقی پاپ «آبا» بصورت رسمی از انتشار ترانه‌های جدیدی خبر داد که دوم ماه سپتامبر در دسترس طرفداران قرار می‌گیرد، این نخستین ترانه‌های گروه است که پس از ۳۹ سال منتشر می‌شود.

این گروه سوئدی چهار نفره بدون توضیح خاصی و بصورت غیرمنتظره، آنونس این آهنگ را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشت.

به گزارش سرویس جهانی بی‌بی‌سی، تارنمایی جدیدی نیز برای آبا طراحی شده است که خبرهای مرتبط با فعالیت‌های گروه را منتشر می‌کند.

حساب‌های کاربری در شبکه‌های اجتماعی و تارنمای جدید گروه با نام «سفر آبا» (به انگلیسی : Abba Voyage) نام‌گذاری شده است.

انتظار می‌رود که یکی از پروژه‌های اصلی‌ آبا، کنسرت واقعیت مجازی یا هولوگرامی گروه باشد که از سال ۲۰۱۶ درباره آن اطلاع‌رسانی شد.

اعضای گروه در سال ۲۰۱۸ برای ضبط دو آهنگ جدید مرتبط با این کنسرت به استودیو رفتند، ولی این پروژه بزرگ به دلایل مختلفی از جمله همه‌گیری ویروس کرونا به تعویق افتاد.

گفته می‌شود که با توجه تأخیر در برگزاری این تور کنسرت هولوگرامی، اعضای گروه با پنج آهنگ جدید به صحنه باز خواهند گشت، و مستندی نیز درباره این رویداد مهم هنری تهیه شده است.

تصویربرداری کنسرت واقعیت مجازی آبا سال گذشته در لندن انجام شد و شامل آهنگ‌های جدید و تعدادی از آثار مشهور این گروه خواهد بود.

بنی اندرسون، بیورن اولویس، آنی فرید لینگستا‌د، و آگنیتا فلتسکوگ اعضای آبا هستند که یکی از موفق‌ترین گروه‌های موسیقی پاپ جهان محسوب می‌شود.

به نوشته نیویورک پست، آنها در دهه هفتاد میلادی به اوج رسیدند و با ارائه نوع متفاوتی از موسیقی شاد و رقصی، بیش از چهارصد میلیون تک ترانه و آلبوم فروختند، و بیش از دو میلیارد دلار درآمد داشتند.

به گفته منتقدین، مجموعه کنسرت‌های هولوگرامی آبا، فرصتی برای تجدید خاطرات خوش گذشته برای میانسالان و سالمندان است، و موقعیتی استثنایی برای نوجوانان و جوانان خواهد بود تا اجرای یکی از موفق‌ترین گروه‌های پاپ جهان را تجربه کنند

Translate »