سود هنگفت باشگاه فرانسوی پاری سن ژرمن از جذب لیونل مسی

alex-_aol4_fdq3m-unsplash

 

لیونل مسی، فوق ستاره آرژانتینی جهان فوتبال، هفته گذشته از بارسلونا جدا شد و با ثبت قراردادی سه ساله به «پی‌اس‌جی» پیوست. به گزارش رسانه‌های فرانسه، دستمزد خالص او‌ سالانه بالغ بر ۴۱ میلیون یورو خواهد بود که کمی بیش از دستمزد نیمار برزیلی در این تیم است.

اما در همان ۲۴ ساعت نخست حضور لیونل مسی در پاریس، نزدیک به یک میلیون یورو پیراهن جدید لیونل مسی در این باشگاه به فروش رسید. در زمان پیوستن نیمار برزیلی به «پی‌اس‌جی»، این باشگاه فرانسوی تنها در تابستان ۲۰۱۷ نزدیک به یک میلیون پیراهن با نام نیمار به فروش رساند. به باور کارشناسان با توجه به این که بهای هر پیراهن مسی ۱۶۵ تا ۱۸۰ یورو است، این مبلغ به سه برابر رقم نیمار خواهد رسید.

رسانه های فرانسه پیش از ورود مسی به پاریس، از شماره پیراهن مسی در تیم جدیدش خبر داده بودند. با رد پیشنهاد نیمار به مسی برای قبول پیراهن شماره ۱۰ او، و‌ اصرار خود مسی برای به تن کردن شماره ۳۰، این پیراهن فروش بی‌سابقه‌ای پیدا کرد. مسی در شروع فوتبالش در بارسا نیز شماره ۳۰ را به تن می‌کرد. این درحالی است که با شروع فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا در اواخر تابستان، هجوم طرفداران به فروشگاه ها برای خرید پیراهن او اغاز می‌شود.

فرو‌ش پوشاک ورزشی، تنها یکی از منابع سرشار درآمد مالی از برکت حضور مسی در این باشگاه است. در هفته اخیر، بیش از ۲۴۹ میلیون طرفدار و ‌دنبال کننده مسی در شبکه‌های مجازی به شبکه‌های اجتماعی باشگاه جدید او «پی‌اس‌جی» سرازیر شدند و حق پخش تلویزیونی نیاز به بازنگری پیدا کرد.

شرکت آمازون پرایم که در خرداد امسال حق پخش تلویزیونی لیگ فوتبال فرانسه را با کسری از قیمت اولیه بار دیگر دریافت کرد، با حضور مسی به یکی از پر بیننده‌تربن شبکه‌های تلویزیونی تبدیل خواهد شد. ناصر الخلیفی، رئیس و‌ مالک قطری باشگاه پی‌اس‌جی، از دریافت پیشنهادهای بسیار زیاد از شرکای تجاری جدید و تماس شرکت‌های سرمایه‌گذاری و‌ تبلیغاتی برای همکاری در طرح‌های مختلف، همچون ساخت یک ورزشگاه جدید برای این باشگاه، خبر داد.

به این ترتیب از شواهد چنین برمی‌آید که پردرآمدترین فوتبالیست جهان این باشگاه پاریسی را به سوی کسب عنوان پردرآمدترین باشگاه جهان سوق می‌دهد.

Translate »