با ادامه مخالفت ژاپنی‌ها با المپیک توکیو، تویوتا از پخش آگهی‌ در جریان بازی‌ها انصراف داد

73632_1280x720

 

انصراف شرکت تویوتا از همراهی با المپیک توکیو

به دنبال مخالفت گسترده ژاپنی‌ها با برگزاری بازی‌های المپیک توکیو، شرکت «تویوتا» از پخش آگهی‌های بازرگانی خود در تلویزیون و سایر پلتفرم‌های رسانه‌ای در جریان این رقابت‌ها صرف نظر کرد. به گزارش رویترز، با توجه به اینکه بر اساس نظرسنجی‌های محلی حدود دو‌ سوم ژاپنی‌ها نسبت به توانایی برگزارکنندگان در کنترل ویروس کرونا تردید دارند، تویوتا تصمیم گرفته است تا برای حفظ وجهه عمومی خود، ارتباطی با بازی‌های توکیو نداشته باشد.

تویوتا یکی از اسپانسرها یا حامیان مالی عمده این بازی‌ها بود، و عدم همراهی این شرکت، ضربه سنگینی برای برگزارکنندگان ژاپنی است.

به گفته تویوتا، این شرکت نه تنها هیچ آگهی بازرگانی در برنامه‌های مرتبط با المپیک پخش نمی‌کند، بلکه مدیر عامل و سایر اعضای ارشد تویوتا نیز در مراسمی افتتاحیه بازی‌های توکیو شرکت نخواهند کرد.

تاکنون حدود شصت شرکت ژاپنی، بیش از سه میلیارد دلار خرج بازی‌های المپیک توکیو کرده‌اند که به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا با یک سال تأخیر برگزار می‌شود. این شرکت‌ها با توجه به افزایش مخالفت ژاپنی‌ها با برگزاری المپیک، در شرایط دشواری قرار گرفته‌اند و تردید دارند که آیا رابطه خود را با رویداد المپیک توکیو قطع کنند یا خیر، تعدادی از آنها از همراهی با بازی‌های توکیو انصراف داده‌اند.

در حالیکه تنها چهار روز تا مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک توکیو باقی است، به نوشته روزنامه آساهی، ۶۸ درصد ژاپنی‌ها معتقدند که برگزارکنندگان قادر به کنترل ویروس کرونا نخواهند بود، و ۵۵ درصد نیز گفته‌اند که با برگزاری بازی‌ها مخالف هستند.

در شرایطی که وضعیت اضطراری برای چهارمین بار در توکیو، و برخی از مناطق دیگر ژاپن تمدید شده است، ورود صدها ورزشکار و نماینده کشورهای مختلف جهان به توکیو، و اقامت آنها در دهکده المپیک، نگرانی‌های موجود درباره گسترش ویروس کرونا در این کشور را افزایش داده است.

Translate »