سارا شاهی بازیگر مشهور ایرانی‌تبار از نقش‌های جدید خود می‌گوید

213153082_556617985518246_7599248734571212214_n1

سارا شاهی بازیگر مشهور آمریکایی ایرانی‌تبار در جریان گفت‌وگو با نشریه «هالیوود رپورتر» درباره پروژه‌های جدید هنری خود توضیحاتی داد.

سارا شاهی که نام‌ اصلی او آهو جهان‌سوزشاهی است، از چهره‌های موفق ایرانی‌تبار در هالیوود محسوب می‌شود، و سابقه بازی در فیلم‌های سینمایی و سریال‌های تلویزیونی بسیاری را در کارنامه حرفه‌ای خود دارد.

او یکی از بازیگران اصلی سریال «سکس-لایف» در شبکه اینترنتی نتفلیکس است، و در فیلم «بلک ادم» (به انگلیسی: Black Adam) در کنار دواین جانسون ستاره آمریکایی نقش آفرینی می‌کند.

به نوشته هالیوود رپورتر، سارا شاهی پس از بیست سال فعالیت در عرصه سینما و تلویزیون، بازی در یکی از دشوارترین و چالشی‌ترین نقش‌های خود را پذیرفته است.

«سکس-لایف» یکی از سریال‌های جنجالی شبکه اینترنتی نتفلیکس است که فصل نخست آن‌ اواخر ماه ژوئن منتشر شد.

سارا شاهی در این مجموعه نقش بیلی کانلی، یک مادر جوان و زن خانه‌داری را بازی می‌کند که تا حد زیادی افسوس زندگی گذشته خود را می‌خورد، و به همین دلیل در حال بازنگری در ازدواج و دوستی‌های خود است.

خالق این سریال هشت قسمتی استیسی روکیسر است، و هر قسمت توسط کارگردان زنی ساخته شده است که رویکرد شخصی و متفاوتی نسبت به این دنیای زنانه دارد.

سارا شاهی به هالیوود رپورتر می‌گوید که یکی از دلایلی که او جذب داستان شد، وجود صحنه‌های جنسی است که از دید زنانه، و در جهت تغییر زندگی مطرح می‌شود.

سارا شاهی با اشاره به اینکه برای بازی در این صحنه‌ها هم هیجان داشت، و هم ترسیده بود، می‌گوید که از نظر احساسی باید عواطف و احساساتی را عرضه می‌کرد که در گذشته مقابل دوربین به نمایش نگذاشته بود، ‌و از طرفی این تجربه، یک‌ جنبه آشکار از شخصیت واقعی او بود.

به گفته سارا شاهی معمولا در چنین صحنه‌هایی تمرکز اصلی روی بازیگران زن است، چون تهیه‌کنندگان رویکردی مردانه دارند، ولی در این سریال دوربین بیشتر روی مردان متمرکز است و چنین لحظاتی را با نگاهی زنانه به تصویر می‌کشد.

سارا شاهی می‌گوید که در «سکس-لایف» مردان در خدمت بیلی کانلی هستند، و این شخصیت را خوشحال می‌کنند.

«بلک ادم»، فیلم‌ سینمایی جدیدی است که سارا شاهی در آن‌ بازی می‌کند.

این فیلم، ماجراهای یکی از ابرقهرمان‌های داستان‌های مصور «دی‌سی» است که نقش او را دواین جانسون ستاره آمریکایی بازی می‌کند.

بلک ادم، از پرخرج‌ترین فیلمهای سالهای اخیر است و یکی از مهمترین پر‌وژه‌های سینمایی سارا شاهی محسوب می‌شود.

داستان فیلم به نوعی به خاورمیانه مرتبط است و سارا شاهی امیدوار است که نقش‌آفرینی او در چنین اثری، موقعیت‌های بیشتری برای هنرمندان خاورمیانه‌ای تبار در هالیوود ایجاد کند.

او به هالیوود رپورتر می‌گوید که نقش شخصیتی به نام آدریانا را بازی می‌کند که یک مبارز، و رهبر گروه آزادی‌خواه است که علیه یک گروه شیطانی و مخرب مبارزه می‌کند.

سارا شاهی در ادامه می‌گوید که این‌ نقش را به خوبی درک می‌کند، چون اهل خاورمیانه، و یک ایرانی است.

Adam Arkin, left, Sarah Shahi, center, and Damian Lewis, stars of "Life" pose for photographers on the red carpet during the…
این هنرمند ایرانی‌تبار در ادامه می‌گوید که برای بازیگران اهل خاورمیانه موقعیت‌های کمتری در هالیوود وجود دارد، و آنها باید نقش تروریست‌ها را بازی کنند، یا به خاطر ظاهر خود در نقش‌های کلیشه‌ای بازی کنند.

سارا شاهی امیدوار است که بازی او در بلک ادم به تغییر این کلیشه‌ها کمک کند.

تصویربرداری این فیلم که به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا به تأخیر افتاده بود، اخیرا در شهر آتلانتا در ایالت جورجیا آغاز شده است، و بر اساس برنامه کنونی در سال ۲۰۲۲ اکران می‌شود.

Translate »