رویدادی تاریخی در فوتبال آمریکایی؛ بازیکن «لاس وگاس ریدرز» اعلام کرد که همجنسگرا است

file-photo-las-vegas-raiders-defensive-end-carl-nassib-celebrates-at-the-end-of-the-game-in-inglewood

به گزارش رویترز، کارل نسیب بازیکن تیم فوتبال آمریکایی «لاس وگاس ریدرز»، دوشنبه اعلام کرد که همجنسگرا است.

او نخستین بازیکن فعال در لیگ ملی فوتبال آمریکا یا «ان‌اف‌ال» است که به صورت علنی همجنسگرا بودن خود را اعلام می‌‌کند.

کارل نسیب ۲۸ ساله در پیامی تصویری که در حساب کاربری خود در اینستاگرم منتشر کرد، ضمن اعلام این خبر گفت که مدتی است قصد انجام این کار را داشته است، و حالا احساس می‌کند که می‌تواند به راحتی این موضوع را بیان کند.

اعلام این خبر توسط کارل نسیب در ماه «پراید» یا افتخار دگرباشان جنسی، با استقبال تیم لاس وگاس ریدرز و لیگ ملی فوتبال آمریکا مواجه شد و آنها شجاعت او را ستودند.

کارل نسیب در بخش دیگری از پیام خود گفت که امیدوار است که در آینده موضوع دگرباش جنسی بودن آن قدر عادی شود که نیازی به اعلام چنین خبری و یا انتشار ویدیوهای مشابهی نباشد.

مایکل سام در سال ۲۰۱۴ نخستین بازیکن همجنسگرایی بود که توسط تیم‌ «سنت لوئیس رمز» برای بازی در لیگ ملی فوتبال آمریکا انتخاب شد؛ ولی پس از مدتی او را کنار گذاشتند و او دیگر در هیچ مسابقه‌‌ای بازی نکرد.

کارل نسیب در تلاش برای فرهنگ‌سازی و لزوم توجه بیشتر به پذیرش و تسکین، مبلغ یکصد هزار دلار نیز به سازمان غیرانتفاعی «ترور» (به انگلیسی: Trevor)، که در زمینه پیشگیری از خودکشی دگرباشان جنسی جوان در آمریکای شمالی فعالیت می‌کند، کمک کرد.

کارل نسیب پس از انتشار پیام ویدئویی خبرساز خود، بار دیگر در شبکه‌های اجتماعی حضور یافت تا مراتب «قدردانی و آسایش» خود را ابراز کند.

او با سپاسگزاری از لیگ، مربیان، و همبازی‌های خود گفت که از تصور چنین لحظه‌ای در پانزده سال گذشته بسیار رنج کشیده است.

راجر گودل، کمیسر لیگ ملی فوتبال «ان‌اف‌ال»، ابراز امیدواری کرد که در آینده همجنسگرا بودن بازیکنان فوتبال «خبر» محسوب نشود.

NFL Commissioner Roger Goodell announces the start of the fourth round of the NFL football draft, Saturday, May 1, 2021, in…
راجر گودل

او در بخش دیگری از بیانیه خود گفت که «خانواده ان‌اف‌ال به کارل افتخار می‌کند که با شجاعت، حقیقت را با دیگران به اشتراک گذاشت.»

تیم فوتبال لاس وگاس ریدرز نیز در شبکه اجتماعی توئیتر از کارل نسیب حمایت کرد و نوشت که به او افتخار می‌کند.

کارل نسیب پیش از این که توسط کلیولند براونز در سال ۲۰۱۶ انتخاب شود، در دانشگاه پنسیلوانیا (پن استیت) بازی می‌کرد.

او پیش از امضای قرارداد با لاس وگاس ریدرز در سال ۲۰۲۰، عضو تیمهای کلیولند براونز و تمپا بی بوکانیرز بود.

در دهه‌های اخیر تعداد انگشت‌شماری از بازیکنان فوتبال آمریکایی پس از بازنشستگی، اعلام کردند که همجنسگرا هستند که از آن جمله می‌توان به دیوید کوپی در سال ۱۹۷۵ اشاره کرد.

نگرانی‌ از واکنش‌های منفی احتمالی، یا عدم علاقه تیم‌های فوتبال به همکاری با بازیکنان همجنسگرا از جمله دلایلی است که باعث‌ سکوت آنها در این زمینه می‌شود.

این در حالی است که این شرایط به تدریج در حال تغییر است و بسیاری از تیم‌های لیگ ملی فوتبال آمریکا از دگرباشان جنسی ‌در قسمت‌های مختلف از جمله کادر فنی و مربیان‌ استفاده می‌کنند، و برابری‌های جنسیتی یکی از شعارهای مهم ان‌اف‌ال محسوب می‌شود.

Translate »