مرکز کنترل و پیشگیری بیماری: افراد واکسینه شده نیازی به زدن ماسک در فضای باز ندارند

virus-outbreak-no-masks

:صدای آمریکا

– بنا بر دستورالعمل به‌ روز شده مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا، افرادی که کاملاً واکسینه شده‌اند می‌توانند بدون ماسک با دیگران – حتی با کسانی که واکسن نزده‌اند – در فضای باز معاشرت کنند.

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری در توصیه‌های جدید خود که روز سه شنبه صادر شد گفت، به غیر از تجمعات شلوغ در فضای باز مثل کنسرت‌ها یا استادیوم‌های ورزشی، بعید است که افراد واکسینه شده ویروس کرونا را، که عامل بیماری کووید ۱۹ است، دریافت و یا آن را به دیگران منتقل کنند.

دکتر روشل والنسکی، مدیر مرکز کنترل و پیشگیری بیماری، روز سه‌شنبه به خبرنگاران گفت: «طی یک سال گذشته، زمان زیادی صرف کردیم که به مردم آمریکا بگوییم چه کارهایی را نمی‌توانند انجام دهند. امروز به شما می‌گویم که اگر کاملاً واکسینه شده‌اید چه کارهایی را می‌توانید انجام دهید.»

«کاملاً واکسینه شده» کسی است که دو هفته از تزریق آخرین دز واکسن او گذشته باشد. در این زمان سیستم ایمنی بدن در مقابل ویروس مصونیت کامل پیدا کرده است.

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری می‌گوید اگر کاملاً واکسینه شده‌اید زدن ماسک در هوای آزاد، هنگام غذا خوردن، یا مهمانی‌های کوچک در حیاط خانه، اختیاری است. هنگام راه رفتن، دویدن، و یا دوچرخه‌سواری هم نیازی به ماسک زدن نیست.

افراد واکسینه شده تنها زمانی باید در هوای آزاد ماسک بزنند که در تجمعات شلوغ مثل جشنواره‌های خیابانی، راه‌پیمایی، بازار، یا گردهمایی‌های سیاسی هستند.

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری با این حال می‌گوید هنوز همه مردم، از جمله افراد واکسینه شده، باید در فضای بسته و داخل ساختمان‌ها ماسک بزنند.

Translate »