رامین بحرانی، سینماگر ایرانی آمریکایی

انجمن نویسندگان آمریکا، نامزدهای امسال جوایز فیلمنامه‌نویسی خود را در بخش‌ آثار غیراقتباسی، اقتباسی، و مستند اعلام کرد. رامین بحرانی، سینماگر ایرانی آمریکایی یکی از نامزدهای دریافت جایزه انجمن نویسندگان آمریکا است. او در بخش فیلمنامه اقتباسی ‌برای «ببر سفید» نامزد دریافت این جایزه شده است.

با توجه به اهمیت حرفه‌ای انجمن‌ نویسندگان آمریکا، به احتمال زیاد تعدادی از این اسامی، نامزدهای جایزه اسکار نیز خواهند بود.

رامین بحرانی، فیلمنامه ببر سفید را با اقتباس از کتاب پرفروشی به همین نام، از آراویند آدیگا نویسنده هندی نوشت، و این اثر را کارگردانی کرد.

این کتاب جایزه بوکر گرفت و مدت‌ها در فهرست پرفروش‌های نشریه «نیویورک تایمز» قرار داشت. فیلم‌ ببر سفید نیز با استقبال زیادی از سوی تماشاگران همراه شد و یکی از آثار پربیننده شبکه اینترنتی نتفلیکس است.

رامین بحرانی از فیلمسازان برجسته مستقل نسل جدید سینمای آمریکا است. از آثار موفق این‌ سینماگر ایرانی تبار می‌توان به «فارنهایت ۴۵۱»، «۹۹ خانه»، «به هرقیمتی»، و «کیسه پلاستیکی» اشاره کرد.

او‌ به زودی فیلم جدیدی با عنوان «عفو» برای شبکه اینترنتی نتفلیکس می‌سازد، که اقتباسی از کتاب دیگر آراویند آدیگا خواهد بود.

«بورات ۲»، «ما رینیز بلک باتم»، « اخبار جهان»، و «شبی در میامی»، سایر فیلم‌هایی هستند که در بخش فیلم‌نامه اقتباسی نامزد شده‌اند.

در بخش فیلمنامه غیراقتباسی، «یهودا و مسیح سیاه»، «پالم اسپرینگز»، «زن جوان خوش‌آتیه»، «آوای متال»، و «دادگاه شیکاگو ۷» نامزد دریافت جایزه انجمن نویسندگان آمریکا هستند.

اسامی برندگان این جایزه شنبه بیست مارس اعلام خواهد شد.