توصیه جدی مرکز کنترل ‌و پیشگیری بیماری آمریکا برای استفاده از ماسک در هنگام استفاده از وسایل نقلیه عمومی

virus-outbreak-greece-tourism

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا دوشنبه از همه مسافران و خدمه هواپیما، قطار، مترو، اتوبوس، تاکسی، و کلیه وسایل نقلیه عمومی خواست که برای جلوگیری از شیوع بیماری کووید-۱۹ از ماسک استفاده کنند.

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا، که با سرنام «سی‌دی‌سی» شناخته می‌‌شود، در رهنمود خود بر لزوم استفاده از ماسک در مکان‌هایی مانند فرودگاه‌ها و ایستگاه‌های مترو نیز تأکید کرد.

به گفته این مرکز «استفاده گسترده و مستمر از ماسک در سیستم‌های حمل و نقل کشور، نقش مهمی در حفظ سلامتی آمریکاییان دارد، و باعث اطمینان خاطر آنها برای مسافرت در دوران همه‌گیری می‌شود.»

مرکز کنترل ‌و پیشگیری بیماری آمریکا در رهنمود خود، از تمامی شرکت‌های حمل و نقل می‌خواهد اطمینان حاصل کنند که «مسافران و کارمندان» در طول سفر ماسک می‌زنند، و آگاهی‌های لازم در این رابطه هنگام خرید بلیت و یا ذخیره جا، به آنها ارائه می‌شود.

Participants are greeted by two flight attendants in protective suits and masks during a mock trip abroad at Taipei Songshan…
استفاده از ماسک در وسایل نقلیه عمومی (عکس از آرشیو)

به گفته این مرکز، شرکت‌ها می‌توانند کودکان زیر دو سال، یا افراد دارای گواهی پزشکی را که قادر به استفاده از ماسک نیستند، از این امر معاف کنند.

انجمن مسافرت ایالات متحده، ضمن استقبال از رهنمود «سی‌دی‌سی» گفت: «بدون آغاز گسترده مسافرت‌ها، بهبود شرایط اقتصادی و شغلی کشور آسان نیست، و استفاده همگانی از ماسک ‌و سابر اقدامات بهداشتی در این‌ راستا انجام می‌شود.»

شرکت‌های هواپیمایی آمریکا از ماه آوریل با اجباری کردن استفاده از ماسک، از پرواز صدها مسافر که ماسک نمی‌زدند جلوگیری کرده‌اند.

Translate »