پژوهش جدید: ویروس کرونا می‌تواند تا ۲۸ روز بر روی سطوح دوام بیاورد

virus-outbreak-is-cash-king
پژوهشگران می‌گویند ویروس کرونا بر سطوحی همچون اسکناس کاغذی، شیشه، و فولاد ضدزنگ دوام می‌آورد

دانشمندان استرالیایی کشف کرده‌اند که ویروس کرونا، عامل بیماری کووید-۱۹، می‌تواند تا ۲۸ روز بر روی سطوح زنده بماند.

محققان مرکز ملی علوم استرالیا در پژوهشی که نتایج آن در «نشریه ویروس‌شناسی» منتشر شده است، به این نتیجه رسیده‌اند که ویروس کرونا «بسیار مقاوم» است و در دمای ۲۰ درجه سانتیگراد بر‌ روی سطوح صاف دوام می‌آورد. این در‌حالی است که مدت زمان بقای ویروس آنفولانزا در شرایطی مشابه ۱۷ روز است.

دانشمندان همچنین دریافتند که ویروس کرونا پس از گذشت ۲۴ ساعت د‌ر دمای ۴۰ درجه سانتیگراد، عفونت‌زایی خود را از دست می‌دهد.

پژوهشگران می‌گویند این ویروس بر سطوحی همچون اسکناس کاغذی، شیشه، و فولاد ضدزنگ دوام می‌آورد.

مرکز ملی علوم استرالیا در بیانیه‌ای گفته است که ویروس کرونا بر روی اسکناس‌های کاغذی و سطوح صاف بیشتر از سطوح متخلخل، مانند پنبه، ماندگار است.

این آزمایش در محیط تاریک انجام شده و از همین رو عامل نور و پرتو فرابنفش را، که به کوتاه شدن عمر ویروس کمک می‌کند، مد نظر قرار نداده است.

داده‌های دانشگاه جانز هاپکینز نشان می‌دهد که تاکنون بیش از ۳۷.۵ میلیون نفر در سراسر دنیا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. هرچند از آن جا که صحت آمار اعلام شده توسط برخی کشورها، از جمله آمارهای چین و روسیه و ایران، به شدت مورد تردید است و شواهد و مدارک موجود و تناقضات مشاهده شده در آمارهای ارائه شده نهادهای مختلف نشان می‌دهد که اطلاع‌رسانی درستی در مورد شمار واقعی مبتلایان و جان‌باختگان انجام نمی‌شود، نمی‌توان با قاطعیت درباره رقم کل مبتلایان و جان‌باختگان در جهان نظر داد.

Translate »