گزارش‌های رسانه‌ای: اعلام آماده‌باش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها به ایالت‌ها برای توزیع واکسن کرونا تا اول نوامبر

811b44c1575850a873a34b4d57c4cd78

بخش انگلیسی صدای آمریکا ـ بنا بر گزارش‌های رسانه‌ای متعددی که روز چهارشنبه منتشر شد، «مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها» در ایالات متحده روز ۲۷ اوت دستورالعمل‌هایی را برای همه ۵۰ ایالت، شهرهای بزرگ، و مناطق تحت حاکمیت آمریکا فرستاده و به آن‌ها گفته است که تا اول ماه نوامبر، یعنی دو روز پیش از انتخابات ریاست جمهوری، برای توزیع واکسن ویروس کرونا آماده باشند.

«مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها» موسوم به «سی دی سی» در یک دستورالعمل ۴ صفحه ای که در ماه اوت برای فرمانداران ارسال کرده به ادارات بهداشت و درمان ایالت ها گفته است تا اول اکتبر طرح هایی را برای واکسیناسیون، «همزمان با زودترین زمان ممکن ارائه واکسن کووید-۱۹»، آماده داشته باشند.

«مَکلَچی» اولین رسانه ای بود که روز چهارشنبه در این باره گزارش داد و دیگر رسانه ها هم پس از آن در این باره خبررسانی کردند.

به گزارش بلومبرگ «سی دی سی» حاضر به اظهارنظر درباره این نامه نشده است.

در گزارش‌های رسانه ای ذکر شده که رابرت ردفیلد، مدیر «سی دی سی»، در نامه ۲۷ اوت نوشته است ایالت ها «در آینده نزدیک» از «شرکت مَکِسون»، موسسه ای که با «سی دی سی» برای توزیع واکسن ها به مراکز شامل ادارات بهداشت ایالتی و محلی و بیمارستان ها قرارداد دارد، واکسن‌های ترخیص شده‌ای را دریافت خواهند کرد.

دکتر ردفیلد در این نامه می گوید: «سی دی سی خواستار کمک فوری شما برای تسریع رساندن این واکسن ها به مراکز توزیع است و، در صورت لزوم، از شما می خواهد از اجرای مقرراتی که مانع عملیاتی شدن کامل این مراکز تا اول نوامبر ۲۰۲۰ است، صرف‌نظر کنید.»

Translate »