پیش‌بینی بیل گیتس: همه‌گیری کرونا در کشورهای ثروتمند جهان تا اواخر سال ۲۰۲۱ به پایان می‌رسد

french-president-emmanuel-macron-receives-one-planet-summits-international-philanthropists-at-elysee-palace-in-paris
بیل گیتز، بنیانگذار مایکروسافت

در حالی که همه در انتظار پایان شیوع کرونا هستند، به نظر بنیان‌گذار مایکروسافت زمان خاتمه همه‌گیری این ویروس در کشورهای غنی و فقیر متفاوت خواهد بود.

بیل گیتس، یکی از ثروتمندترین مردان جهان، در مصاحبه‌ای که روز جمعه هفته گذشته در نشریه ماهانه «وایرد» منتشر شد، می‌گوید که مجموعه‌ای از ابتکارها و نوآوری‌ها در گستردن آزمایش ابتلا در مقیاس‌های وسیع، و یافتن درمان‌های جدید، امری چشمگیر است. او بر این اساس پیش‌بینی می‌کند که کشورهای غنی تا اواخر سال میلادی آینده، یعنی ۲۰۲۱، و کشورهای فقیر تا پایان سال بعد از آن، یعنی ۲۰۲۲، شاهد پایان شیوع کرونا خواهند بود.

گیتس که بعد از کناره‌گیری از مدیریت مایکروسافت، توجه خود را بر حمایت از فعالیت‌های انسان‌دوستانه به ویژه در زمینه مبارزه با بیماری و گرسنگی در جهان، متمرکز کرده است، از طریق بنیاد «بیل و ملیندا گیتز» به تلاش برای یافتن واکسنی جهت پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا، کمک مالی پرداخت می‌کند.

بیل گیتس تاکید می‌کند که حتی اگر پیش‌بینی‌های او در باره پایان شیوع ویروس کرونا به حقیقت بپیوندد، این همه‌گیری سبب شده است که کشورهای بزرگ و کوچک از نظر رشد اقتصادی و پیشرفت در مبارزه با بیماری‌های همه‌گیری مانند مالاریا، فلج اطفال، و ایدز، سال‌ها عقب بیافتند.

بیل‌ گیتس پیشتر در مصاحبه‌‌ای با «سی ان ان» تاکید کرده بود که فقدان آزمایش و پی‌گیری مبتلایان، و مقاومت ابتدایی در برابر اجباری کردن استفاده از ماسک صورت، یکی از عوامل اصلی رشد آمار ابتلا به کووید-۱۹ در آمریکا بوده است.

بیل گیتس می‌گوید، او تردید ندارد که سرانجام واکسنی برای کرونا ایجاد خواهد شد، اما معتقد است که با توجه به هزینه سنگین تهیه واکسن در مقیاس‌های توده‌ای، به احتمال زیاد ابتدا فقط به کشورهای غنی کمک خواهد کرد.

Translate »