معجزات دوران کرونا

img_51963

معجزات دوران کرونا

چند ماهی‌ هست که تغییرات و تحولات بزرگی‌ در دنیایی که در آن زندگی‌ می‌کنیم به وجود آماده و ما را تحت شعاع خود قرار داده است. درست بعد از عید نوروز تمام دنیا در غباری از تحولاتی قرار گرفت که ما توقع آن را نداشتیم. ما در تاریخ مدرن هرگز شاهد آن نبودیم که تمام دولت‌های جهان اعلام کنند که در خانه بمانیم و جز برای تهیه مواد غذایی خانه را ترک نکنیم، سر کار نرویم، با کسی‌ رفت و آمد نکنیم، به یکدیگر دست نزنیم، به دیدن عزیزانی که سنِ آنها بالای ۶۰ سال هست نرویم، والدین را نبینیم، فرزندان ما پدربزرگ و مادربزرگ هایشان را نبینند، همدیگر را بغل نکنیم، که البته به خصوص برای ایرانی‌‌ها خیلی‌ عجیب بود… و و و … وضعیت عجیب‌ غریبی در سرتاسر دنیا بوجود آمد.
در کنار این ها، زدن ماسک یک قانون شد، این در حالی‌ است که تا قبل از آن، پوشاندنِ صورت غیر قانونی‌ بود. و ما همه اطاعت کردیم. از چه کسی‌ دستورات می آمد؟ از یک منبع بسیار موثق به نام “سازمان بهداشت جهانی‌”. و ما ایرانی‌‌های دکتر پرست، به باورمان بود که خدایان علم و فهم و شور به ما دستور ابلاغ کرده ا‌ند که اگر غیر از این باشد، همه خواهند مرد. عده ای هم دائم گزارش دادند که آدم ها دسته دسته در حال مردن هستند .
اوایل همه حال بدی داشتند به خصوص که خانواده ها عادت نداشتند از صبح تا شب کنار هم در خانه زیر یک سقف باشند. مسافر ها در سفر ماندند و از خانه دور ماندند و بیزنس ها و در آمدها متوقف شد…
به مرور که ترس و وحشت جا افتاد، کم کم پی بردیم که آنچنان هم اوضاع بد نیست. در خانه، در کنارِ هم هستیم. همه در یک حال و هوا و یک سطح هستیم. و در کنار هم بودن چه خوب می‌‌تواند باشد، رابطه‌ها می‌‌شود بهتر باشند! به این فکر کردیم که چه کار‌هایی‌ را می‌‌شود با هم انجام دهیم؟ ارزش رابطه با هم، با خانواده معلوم شد. و به این فکر کردیم که اگر کسی‌ را در این اوضاع از دست بدهیم، قبل از آنکه دیر شود، چه بهتر که خودمان را به وی ابراز کنیم و حرف‌هایمان را بزنیم.
کم کم معجزات در روابط، نزدیکی ها، عشق، سلامتی‌، ورزش، سالم خوری شروع شد.
بسیاری از افراد، چون بیزنس ها تعطیل شد، به یک نابغه اینترنتی تبدیل شدند. از خود پرسیدیم، چه کاری از من بر می‌‌آید؟ چه نبوغی در من هست برای درآمد زایی؟ چه راه‌هایی‌ برای ارائه دادن خودم دارم؟ کم کم استعداد ها، توانایی‌ها و متفاوت فکر کردن اوج گرفت.
در همین روز ها بود که پی بردم مردم در این زمانه نیاز داردند از وابستگی رهایی یابند. شما نمی توانید وابسته آنچه تا امروز به آن وابسته بودید، باقی‌ بمانید، وابسته ساعت کاری ۹ صبح تا ۵ عصر، حقوق از دیگری، چک حقوقی و کارمندی … چرا که همیشه امکان گرفته شدن این کار و این مزایا از شما هست.
به همین دلیل نیازِ این دیده شد که انسان‌ها در این شرایط، در این نقطه تاریخی‌، بدانند استعداد‌های پنهان وجودشان که تا به حال از آنها استفاده نکرده اند چیست. اگر انسان‌ها استعداد‌های غریزی خود را کشف کنند متوجه می شوند که این استعداد‌ها مستقل هستند و وابسته نیستند.
در نتیجه کارگاه مجازی سه روزه ای به نام *خارق العاده باش* را خلق کردم تا انسان ها را رهایی بدهد از گذشته ای که دست و پایشان را بسته است و اجازه نمی دهد که در زمان حال زندگی‌ کنند و آگاه شوند به داشتن تمام قدرت‌هایی‌ که در این لحظه به آنها نیاز دارند.
این ۳ روز برای این است که بتوانید عاشق خودتان بشوید به طوری که در انجام دادن تمام کارهایی‌ که تا امروز برای خودتان نکرده اید و بی‌ وقفه شوید، به تنهایی برای استعداد‌هایی‌ که در شما هست برنامه ریزی کنید و به موفقیت دست یابید در حالی که وابسته کسی‌ و چیزی نیستید. خودتان روی پای خودتان باشید و از قدرت خلاقیت خود استفاده کنید تا حقوق شما را کسی‌ به شما ندهد. شما در این سه روز متوجه می شوید چه کسی هستید، چه استعداد هایی دارید و چه اندازه قدرت در شما هست؟
انسان‌ها به قدری محدود شده اند که از ترس به ۱۰ دلار و ۲۰ دلار خود چسبیده ا‌ند! در حالی‌ که ما انسان‌ها نا محدودی هستیم و می توانیم میلیاردها دلار در آمد داشته باشیم. اما شما به جای آنکه در اقیانوس توانایی ها، امکانات و قدرت شنا کنید، در یک وان کوچکی که خلق کرده اید دست و پا می زنید و فکر می‌کنید امکانات شما همین قدر محدود هست.
انسان موجودی است که امکاناتی فرای تجسم دارد. شما بی اندازه می توانید اثر گذار باشید اما تا به حال به آن قدرت واقف نشده اید. ابزار پی بردن به خود نا محدودتان و ابزار استفاده از قدرت و استعدادتان را باید آموزش ببینید.
این دوران یک فرصت استثنایی هست که ما باید بتوانیم از وحشت بیرون بیاییم و بفهمیم که این وحشت مقداری از سوی مدیا هست و همه ما قربانی آن هستیم. بسیاری از افراد هر روز به اخبار و مرگ و میر گوش می دهند و باور می کنند و وحشت را انتخاب می کنند. ما می توانیم وحشت را انتخاب نکنیم، مسئول و مواظب باشیم اما از این موقعیت به بهترین نحو استفده کنیم و از وابستگی در آییم.
من تضمین می‌کنم که در پایان این سه روز کارگاه مجازی *خارق العاده باش* پی می برید چقدر قدرت و توانایی دارید، ترس و وحشت کرونا در شما از بین می‌‌رود، ترس و وحشت شما از ناتوانی و محدودیت مالی از بین می رود و چنان شورو شوق انگیزه ای پیدا می کنید که با آن برنامه ریزی خارق العاده ای، برای زندگی‌ خود بدون وابستگی به پول و شرایط، انجام می دهید. امروز برای اثر گذاری، شاد بودن، خوشحال بودن، نا محدود بودن در زندگی‌ قدم بردارید.
ما موجودات عادی نیستیم. خارق العاده هستیم. باید زندگی‌ داشته باشیم که در‌شأن ما هست.
در این دوران تغییر دیگری که ما شاهد آن هستیم، این است که مردم کورکورانه حرفی‌ را که از منبع موثقی بود را قبول نکردند تنها به این دلیل که از آن منبع بود. مردم مرجعی که قابل قبول کل دنیا هست را زیر سوال بردند و شک کردند. سوال‌های متعددی پیش آمد برای استفاده از ماسک و شیوع بیماری. آیا آمار واقعی‌ هست؟ آیا همه اخبار درست هست؟ در کنار اخباری متفاوت، اینترنت پر شد از پزشکانی که حرف‌های دیگری زدند. در آمریکا، تا چند روز قبل اگر در پارک با یک نفر می نشستیم پلیس ما را دستگیر می‌‌کرد اما برای تظاهرات ۶۰ هزار نفر به خیابان‌ها آمدند و این ایرادی نداشت. در نتیجه همه چیز زیر سوال رفت.
از مهمترین معجزات کرونا می‌توان گفت یادگیری، زیر سوال بردن، کورکورانه قبول نکردن، تحقیق کردن و زیر سوال بردن مراجع هست… این زمان، زمان تفکراست.
در حال حاضر تغییراتی‌ به وجود آمده است تا ما سوال کنیم، یاد بگیریم و بخواهیم که بدانیم. اگر اتفاقی‌ در زندگی‌ من می افتد به جای آنکه من قربانی آن اتفاق باشم، محقق باشم و از خودم بپرسم چرا این اتفاق برای من افتاده است؟ چه چیزی می‌‌توانم از این اتفاق یاد بگیرم؟ چطور رشد کنم؟ چطور انسان بهتری باشم؟ به جای آنکه بدبخت و بیچاره بشوم و یا قربانی اتفاقات باشم، نابغه ای بشوم که می‌‌تواند راه حل پیدا کند، زیر سوال ببرد، تحقیق کند و رشد کند.
برای شما می‌‌خواهم دنیای بعد از کرونا دنیایی باشد که به طور هیجان انگیزی به دنبال رشد کردن، سوال پرسیدن و یادگیری باشید، به زندگی‌ عادی برگشتن برایتان کافی نباشید، به زندگی‌ خارق العاده و تازه ای برگردید. خود را در مسیر رشد قرار دهید و از این دوران بهترین استفاده را ببرید.
عاشقانه دوستتان دارم
دکتر آزیتا ساعیان
اینستاگرام dr.azita_sayan
وبسایت Embrace Growth
دفتر امبریس گروت

(310) 460-2600

 

Translate »