چند نکته ساده ولی حیاتی برای داشتن یک زندگی سالم و موفق در رابطه با همسر

v6oj4ozryuyxhumdr1xbdkugvg-gvlpy-w3t4opcwcztkhut6k1qsz0njs5atemltju-6sayahwlz1tglsdn9md3uqakfnhnlcsskbijzt0mpssudrvdezy

چند نکته ساده ولی حیاتی برای داشتن یک زندگی سالم و موفق در رابطه با همسر

چقدر خوبست که نسبت به همسر خود اعتماد و دید مثبت داشته باشيد و او را بزرگترین دارایی خود بدانيد و در حفظ رابطه خوب تلاش كنيد.

به همسر خود احترام گذاشته و با وی محترمانه صحبت كنيد و با عواطف سرشار و محبت بسيار به ارتباط با او ادامه دهید.

حقوق متقابل خود و همسرتان را بشناسيد و در احترام به آن تلاش كنيد.

از رفتارهای پر خطر مثل مصرف مواد مخدر، ارتباط با افراد ناباب و… كه زندگی را با مشكل جدی مواجه می سازند خودداری کنيد.

به یاد داشته باشید كه والدين اولين الگوی رفتاری و اجتماعی فرزندان خود هستند بنابراين صميميت شما روی رفتار فرزندان تان تاثير مثبتی دارد.

گردش، تفريح سالم و فعاليت‌های مشترک كه موجب افزايش صميميت، علاقه و همدلی با همسرتان می شود را در برنامه زندگی تان بگنجانید.

به خاطر بسپاريد احترام و ارتباط مناسب با خانواده خود و همسرتان می‌تواند در خوشبختی شما بسيار موثر باشد.

به پيشرفت و رشد شخصيت همسر خود علاقمند باشيد و زمينه را برای تحقق آن فراهم نماييد.

زمينه را برای پرورش احساسات مثبت و عواطف سازنده نسبت به همسر خود فراهم سازيد.

محبت خود را به همسرتان به صورت عملی نشان داده و سعی كنيد در روز تولد او، سالروز ازدواج يا مناسبت های ديگر به او هديه دهيد و از این طريق محبت خود را ابراز نماييد.

سعی كنيد فهرستی از قابليت ها و صفات مثبت همسر خود در نظر بگيريد و از صفات برجسته او تعريف كنيد.

به نيازهای اساسی همسر خود از جمله نيازهای جسمانی، امنيت خاطر، احترام و دوست داشته شدن توجه كنيد.

چنانچه در زندگی با مشكلی مواجه شديد از متخصصين مربوطه كمک بگيريد.

در هنگام گفتگو با همسرتان با دقت به گفتار او توجه كنيد و اجازه دهيد مطالب خود را كاملا بيان كند.

باور كنيد كه همسرتان انسانی است منحصر به فرد و دارای ويژگی‌های شخصيتی مثبت و منفی، بنابراین از مقايسه او با ديگران به شدت بپرهيزيد و تغييرات رفتاری، پيشرفت فكری و اخلاقی وی را تحسين نماييد.

سعی كنيد حالات و روحيات خود را بشناسيد و در برآورده کردن خواست های منطقی وی بکوشید.

حريم خصوصی يكديگر را مراعات نموده و از جروبحث با يكديگر خودداری كنيد.

در رفتارهای خود صادقانه عمل کرده و از پنهان كاری و دروغگويی پرهيز كنيد تا موجب احساس سوءظن، شک و ترديد در زندگی نشويد.

برای دستيابی به تفاهم و خوشبختی بيشتر و ارتباط با همسرتان از صداقت و راستی استفاده كنيد، مطمئن باشيد كه رمز خوشبختی در صادقانه زيستن و بهره گيری از اين صفت برجسته انسانی است.

به مديريت كانون خانواده اهميت دهيد و سعی كنيد در تصميم گيری و هدايت زندگی از هماهنگی لازم برخوردار شويد.

احترام به قوانين، هنجارها و ارزش های اجتماعی را در كليه مراحل زندگی خود مد نظر قرار دهيد.

هرگز اجازه ندهيد افكار مايوس كننده و منفی بر وجود اعضای خانواده شما سايه افكنده و ريشه ‌های شادكامی و شادابی شما از بين برود.

از لجاجت و رقابت ناسالم با همسرتان جدا پرهيز كنيد و جای آن را به يكدلی، يكرنگی، صميمت و رفاقت بدهيد.

هيچگاه خود را برتر و بالاتر از همسرتان احساس نكنيد، بلكه او را شريک زندگی خود بدانيد.

به اصل مشاركت در زندگی معتقد باشيد، در انجام امور از همسر و فرزندانتان كمک بگيريد و فضای خانه را به فضایی بالنده و ثمربخش تبديل سازيد.

شرايط كاری و شغلی، اقتصادی، وضع جسمانی و روانی و سنی همسرتان را به خوبی بشناسيد و به تناسب آن از ياری به او در داخل و خارج از خانه دريغ نورزيد، در شرايطی نظير بيماری ، بارداری، مسافرت، ماموريت کاری، تحصيل و … به كمک همديگر بشتابيد و با اشتیاق به امور زندگی در ایجاد شادی و رفاه كمک نماييد.

هميشه به همسرتان متذكر شويد كه نقش او به ويژه در خانه برای شما با ارزش است، اين امر در تقويت روحيه و حفظ خانواده تاثير زيادی دارد.

اگر به دليل كار زياد و تعهدات بيرون از منزل قادر نيستيد عملا به همسرتان كمک كنيد، علاقه خود را به كمک و همكاری با او ابراز نماييد و از حمايت خود، وی را مطمئن سازيد.

در مديريت خود از مرد سالاری و زن سالاری خودداری كنيد و برای داشتن يک خانواده متعادل از حق سالاری و شايسته سالاری پيروی كنيد.

در زندگی دهن‌بين نباشيد و در هنگام اظهارنظر درباره دیگران به كسب اطلاعات مستند بپردازيد.

نارسايی‌‌ها و رنج های گذشته را مرتبا به ياد نياورده و مطرح نكنيد، سعی كنيد نسبت به آينده خوش بين و از لحظات موجود حداكثر استفاده را بكنيد.

برای تعادل در زندگی و كاميابی هر چه بيشتر، از خوش خلقی، گشاده رويی و چهره ای پر نشاط استفاده كنيد.

از تجارب و خاطرات تلخ زندگی ديگران عبرت بگيريد و از تجارب مثبت اطرافيان و خانواده ‌های موفق حداكثر استفاده را بكنيد، مطمئن باشيد اين امر بر نشاط، و شادكامی زندگی شما خواهد افزود.

به منظور جلوگيری از تزلزل خانواده و آسيب های احتمالی، توقعات و انتظارات شما از همسرتان بايد متناسب با امكانات و توانمند‍ی وی باشد، مطمئن باشيد كه همخوانی خواسته‌ها و انتظارات منطقی شما روح تفاهم و همدلی زندگی را افزون می‌كند.

برای دستيابی به يک زندگی سالم و متعادل از بزرگواری، عفو و گذشت نسبت به يكديگر غفلت نكنيد، در صورتی كه مرتكب خطا و اشتباه شديد، خطای خود را پذيرا و از همسرتان عذر خواهی كنيد.

در صورتی كه مايلید از انتقادات سازنده در مورد رفتار همسرتان استفاده كنيد سعی كنيد با ذكر يكی از ویژگی های مثبت او زمينه را برای ايراد و انتقاد سازنده خود و پذيرش آن مساعد سازيد.

برای نگهداری حريم خانوادگی، روابط صحيح انسانی، تقويت امنيت و تفاهم در زندگی اسرار درونی خانواده را نزد ديگران بازگو نكنيد و ازاین طريق اعتماد همسرتان را به خود جلب کنيد.

در ارتباط و گفتگو با همسرتان از لحن آمرانه و تحكمی خودداری ورزيد و نظرات خود را به صورت پيشنهاد به همسرتان مطرح نماييد، اين امر پذيرش نظر شما را ميسر می‌سازد.

سعی كنيد از طريق مطالعه كتاب، شركت در مجالس علمی، اخلاقی و تفكر در زندگی خانواده ‌های موفق و رمز توفيق آنان، اطلاعات خود، همسر و فرزندانتان را افزايش دهيد.

در زندگی خانوادگی به برنامه ريزی معتقد شويد و باور كنيد كه با داشتن برنامه و اجرا‍ی آنها می توانيد مشكلات زندگی خود را كاهش دهيد.

Dr. Shirin Nooravi

www.nooravi.com

949-344-4152

Translate »