ویروس کرونا دکتر شیرین نوروی

unnamed-24

بمباران خبر- دکتر شیرین نوروی

همه روزه با بمباران خبر ها و اطلاعات در مورد ویروس کرونا روبه رو هستیم

این ویروس شکوفا شده در یوهان چین به خانواده ویروس هایی همچون سارس مرتبط است. انتقال ان از طریق تماس می باشد. و اصلی ترین مشکلی که این بیماری ایجاد میکند مشکل تنفسی و ریه می باشد. از علایم ان تب، سردرد، سرفه و نفس تنگی است.

از نظر روحی و روانی: همانگونه که اشخاص در مقابل مشکلات یکسان عکس العمل یکسان ندارند. در مقابل این بحران نیز عکس العمل ها متفاوت است. عده ایی دست به انکار می زنند، عده ایی را ترس و اضطراب فرا می گیرد. عده ای خانواده را جمع کرده و راهی سفر می شوند یا مهمانی های با فاصله می دهند و در ناخوداگاه می خواهند از شرایط موجود فرار کنند.

استرس اعلام خطر برای بدن می باشد. استرس هم چنین باعث نجات انسان از شرایط خطرناک میشود، مثل حمله حیوان درنده یا دیدن دزد در خانه که ما را مجبور به عکس العمل میکند اما استرس طولانی مدت زمینه ساز انواع بیماری ها از قبیل فشار خون، دیابت، سرطان و غیره می باشد. اگر در شرایط کنونی استرس شما زیاد باشد علایمی مانند، سردرد ، تهوع، افزایش فشار خون،در شما ظهور خواهد کرد پس اضطراب خود را کنترل کنید

افراد مضطرب سعی می کنند با فکر نکردن به شرایط و اوضاع از میزان استرس خود بکاهند. اما این نوع عکس العمل نتیجه عکس دارد. اثر فکر نکردن به کرونا و یا شرایط مشابه همانند توپی است که با شدت به دیوار زده می شود و ان توپ با سرعت بیشتری به شما برخورد میکند. به چای ان خوبه که انکار نکنید شرایط را بپذیرید.

افکار خود را مشاهده کنید، در حال زندگی کنید، و حال را پذیرا باشید و با دید مثبت به اینده بنگرید. مردم در شرایط معمولی برای کنترل استرس خود به خرید های زیاده از حد رو می اورند و روابط نا سالم ایجاد میکنند. بهترین راه پذیرش هر انچه که هست و صبور بودن و ارام کردن خود و ایجاد عادتهای جدید میباشد که استرس خود را کم کنید و دچار افسردگی و بیماریهای فیزیکی و روانی نشوید.

ورزش،یوگا، مدیتیشن، نوشتن احساس، نقاشی ، رقص و بیان احساس و افکار با روانشناس خود کار ساز است.

یادمان باشد که همه گیتی نیاز به عطر و بوی عشق واقعی داشته و ما شاید زیاد قدر ندانستیم و حسادت و قضاوت و غیبت و شکایت کردیم . حال این ویروس ما را کمی اگاه کرد که قدرشناس هرچه هست باشیم و بدانیم دوره جدید زندگیمون بعد از سفر این ویروس دنیای دیگری خواهد بود .اگر ما تغییر کنیم و با نگاه عشق و آگاهی و ایثار زندگی کنیم خوشحالتر خواهیم بود .

این ویروس و بیماری تو جهان هستی است و این هم مثل بقیه همه موارد زندگی از پذیرفتن ان نابود میشود . البته این واقعا دردناکه که سیستم ایمنی ما میاد پایین بخصوص زمانی که زیاد میترسیم و وحشت داریم و پر از استرس هستمیم. واقعا عشق و امید که آدم را سرپا نگه میدارد را در خود به وجود بیاورید و بدانید این نیز بگذرد و ما دوباره بر میگردیم به زنگی نرمال و امید است درسهای از این دوران تنهایی گرفته باشیم و بدانیم که ما کنترل هیچ جیز را در جهان هستی نداریم و فقط میخواهیم روی پذیرش شرایط خود کار کنیم و بهتری خود را انجام دهیم. دوستتان دارم عزیزانم

دکتر شیرین نوروی

روانشناس بالینی و مربی زندگی

Contact Number

949-344-4152

Translate »