تلفن‌های همراه، آلوده‌ترین ابزار روزمره؛ چگونه گوشی‌های‌مان را در اوج شیوع ویروس کرونا پاکیزه نگه داریم

phones

تلفن‌های همراه، آلوده‌ترین ابزار روزمره؛ چگونه گوشی‌های‌مان را در اوج شیوع ویروس کرونا پاکیزه نگه داریم

شما ممکن است برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا دست‌هایتان را چند بار در روز بشویید. ولی آیا تلفن‌های همراهتان را هم، که مدام در دستتان است و از آلوده‌ترین وسایل روزمره و مرکز پرورش میکروب شناخته می‌شود، را نیز تمیز می‌کنید؟

آزمایش‌هایی که توسط پژوهشگران انجام شده است نشان می دهد که ویروس می تواند برای مدت دو تا سه روز بر روی سطوح پلاستیکی و فلزی زنده بماند. در نتیجه مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا توصیه می کند که تمام سطوحی که تماس با آنها زیاد است، مثل گوشی‌های موبایل، تبلت، و صفحه کلید کامپیوتر را هر روز تمیز و ضدعفونی کنید.

ولی تمیز کردن نادرست این دستگاه های الکترونیکی می‌تواند به آن‌ها آسیب بزند. باید مواظب باشید که مایع تمیزکننده داخل آنها نرود و یا دستمالی که از آن برای پاک کردن صفه تلفن یا تبلت استفاده می کنید زبر نباشد تا روی آن را خراش بیاندازد. از استفاده از مواد سایشگر و حل کننده نیز خودداری کنید.

تلفن خود را هنگام تمیز کردن از شارژر جدا کنید. لوازم برقی هنگام تمیز کردن نباید به برق وصل باشند.

استفاده از دستمال‌های ضدعفونی کننده سطوح و الکل با غلظت ۷۰ درصد اصولأ بی خطر است. دستمال‌های ویژه پاک کردن عینک و یا لنز دوربین و صفحه کامپویتر هم اصولا نرم هستند و بر سطح این دستگاه‌ها خراش نمی‌اندازند.

Translate »