رئیس فدراسیون فوتبال آمریکا ضمن عذرخواهی از زنان ملی‌پوش این کشور استعفا داد

football-3

رئیس فدراسیون فوتبال آمریکا ضمن عذرخواهی از زنان ملی‌پوش این کشور استعفا داد

 

کارلوس کوردیرو، رئیس فدراسیون فوتبال آمریکا، پس از انتقادات گسترده نسبت به لحن نامناسب دفاعیات این فدراسیون در پرونده شکایت ملی پوشان زن آمریکایی، استعفا داد.

۲۸ بازیکن تیم ملی فوتبال زنان آمریکا با مراجعه به دادگاه فدرال و شکایت از اعمال تبعیض های جنسیتی توسط فدراسیون فوتبال این کشور، خواستار دریافت حقوق و مزایای برابر با ملی پوشان مرد هستند.

دادگاه بررسی این پرونده مهم را به صورت رسمی از پنجم ماه مه آغاز می کند.

فدراسیون فوتبال آمریکا در دفاعیات خود که به دادگاه ارائه شده است، مهارت و توانایی زنان فوتبالیست را کمتر از مردان فوتبالیست توصیف کرده است.

به ادعای این فدراسیون، بازی‌های تیم ملی فوتبال مردان آمریکا دشوارتر است و آنها به مصاف تیم‌های قدرتمندتری می‌روند و به همین دلیل حقوق بیشتری دریافت می کنند.

رئیس مستعفی فدراسیون فوتبال آمریکا
رئیس مستعفی فدراسیون فوتبال آمریکا

انتشار این دفاعیات در رسانه ها با انتقادات زیادی به ویژه از سوی ملی پوشان زن آمریکایی همراه شد و آنها به شدت از محتوای تبعیض آمیز این اظهارات انتقاد کردند.

بازتاب منفی عملکرد فدراسیون فوتبال آمریکا در این رابطه و فشار افکار عمومی، در نهایت موجب استعفای کارلوس کوردیرو شد.

او ضمن تأیید استفاده از واژه ها و کلمات نامناسب در این دفاعیات از ملی پوشان زن آمریکایی پوزش خواست و کناره گیری از سمتش را بهترین تصمیم برای آینده فدراسیون فوتبال این کشور توصیف کرد.

کارلوس کوردیرو مدعی است متن نهایی دفاعیات را پیش از ارائه به دادگاه نخوانده و در این زمینه مقصر است.

او از فوریه سال ۲۰۱۸ ریاست فدراسیون فوتبال آمریکا را بر عهده داشت و کارنامه مدیریتی قابل قبولی برخوردار است.

شکایت ملی پوشان زن آمریکایی یکی از چالش های بزرگ فدراسیون فوتبال آمریکا است. با توجه به افتخارات جهانی این تیم و تعداد تماشاگر بیشتر در ورزشگاه‌ها و تلویزیون، پرداخت حقوق و مزایای کمتر به این بازیکنان با انتقادات زیادی همراه شده است.

 

Translate »