روز جهانی زنان؛ تبریک و ادای احترام مقامات آمریکا به زنان و دختران جهان

women-2

روز جهانی زنان؛ تبریک و ادای احترام مقامات آمریکا به زنان و دختران جهان

شورهای سراسر جهان «روز جهانی زنان» را در ۸ مارس مطابق با ۱۸ اسفند جشن می گیرند. در این روز از دستاوردهای زنان تقدیر، و نسبت به موانعی که هنوز بر سر راه آنها وجود دارد، آگاه‌سازی می‌شود.

اگر چه این روز تا سال ۱۹۷۷ توسط سازمان ملل متحد به طور رسمی به عنوان «روز جهانی زنان» (که با عنوان «روز جهانی زن» نیز معروف است) شناسایی نشده بود، ولی پیشنیه گرامی‌داشت این روز به اوایل قرن بیستم میلادی باز‌می‌گردد. اعضای گروه جنبش زنان در روسیه، در طول جنگ جهانی اول، نخستین روز جهانی زن را در اعتراض مسالمت آمیز به جنگ، در ۸ مارس ۱۹۱۳ جشن گرفتند. یکسال بعد زنان در سراسر اروپا در همان تاریخ راهپیمایی‌هایی را به نشانه یکپارچگی برگزار کردند. پس از جنگ جهانی دوم، تمام قاره‌های جهان روز ۸ مارس را به عنوان روزی به نشان از حمایت از برابری زنان به جا آوردند.

مجمع عمومی سازمان ملل اولین بار در سال ۱۹۷۷ به طور رسمی روز ۸ مارس را به عنوان روز جهانی زنان تعیین کرد.

روز یکشنبه ۱۸ اسفند، مصادف با روز جهانی زنان، سران دولت آمریکا و چهره های مطرح در شبکه های اجتماعی برای زنان سراسر جهان ادای احترام کرده و پیام‌های امیدبخش فرستادند.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، در پیامی گفت: «در بسیاری از مناطق جهان، موانع فراوان موجب شده‌اند که زنان از دستیابی به فرصت‌های برابر محروم شوند. مشارکت زنان در جامعه به ایجاد جوامع محلی صلح‌آمیزتر، سعادتمندتر، و ایمن‌تر می‌انجامد. وزارت خارجه، در روز جهانی زنان و همواره، نسبت به ترویج برابری متعهد است.»

مایک پمپئو: در بسیاری از مناطق جهان، موانع فراوان موجب شده‌اند که زنان از دستیابی به فرصت‌های برابر محروم شوند. مشارکت زنان در جامعه به ایجاد جوامع محلی صلح‌آمیزتر، سعادتمندتر، و ایمن‌تر می‌انجامد. وزارت خارجه، در و همواره، نسبت به ترویج برابری متعهد است.
ملانیا ترامپ، بانوی اول آمریکا، نیز در توئیتی نوشت: «امروز، روز جهانی زنان است. من این هفته افتخار آن را داشتم که به همراه وزیر خارجه پمپئو در محل وزارت خارجه آمریکا از برخی از زنان پیشگام این نسل، تقدیر کنم. شنیدن داستان دلاوری‌های آنها در برابر سختی‌ها، [تجربه‌ای] فراموش‌ناشدنی است.»
همچنین ببینید:

مراسم سالانه اهدای «جایزه بین‌المللی زنان شجاع» با حضور بانوی اول و وزیر خارجه آمریکا برگزار شد

Translate »