آیا نگران هستید که به کرونا مبتلا شده باشید؟ این‌کارها را انجام دهید

corn

آیا نگران هستید که به کرونا مبتلا شده باشید؟ این‌کارها را انجام دهید

اگر علایم بیماری از ویروس کرونا ، مثل تب، سرفه، و نفس تنگی دارید، اینها قدم‌هایی هستند به گزارش «ان‌بی‌سی نیوز»، پزشکان و مقامات بهداشت عمومی توصیه می کنند.

اول از همه، دستپاچه نشوید

در حالی که پژوهشگران در حال یادگیری جزئیات بیشتری در مورد این ویروس جدید هستند، علایم بیماری در بیشتر افرادی که به آن مبتلا شده‌اند، شدت نداشته است.

دکتر رابرت مورفی، مدیر عامل انستیتیو بهداشت جهانی و پروفسور بیماری‌های عفونی در کالج پزشکی فینبرگ دانشگاه نورث‌وسترن آمریکا، می‌گوید که بدترین چیز این است که دچار آشفتگی و هراس شوید. او می‌گوید: «هشتاد درصد از مبتلایان علایم خیلی جزئی دارند و حتی به مراقبت‌های پزشکی هم نیاز ندارند. این بیماری در ۲۰ درصد از مردم شدید است و آنها باید در بیمارستان بستری شوند و تحت مراقبت های ویژه قرار گیرند.»

وی افزود، افرادی که بیشتر در خطر هستند، افراد سالمند و کسانی هستند که به بیماری‌های مزمن مثل بیماری‌های قلبی، بیماری‌های ریوی، سرطان و دیابت مبتلا هستند.

از ۶ فردی که در آمریکا درگذشتند، ۵ نفر مشکلات پزشکی دیگری داشتند.

پیش از هر کار با پزشک خود تماس بگیرید

اگر نگران هستید که به ویروس کرونا مبتلا شدید، اول به پزشک خود زنگ بزنید. اگر علایم بیماری در شما خفیف است، پزشک می تواند راه‌های درمان بیماری در خانه را از طریق تلفن به شما بدهد. اگر بیماری شدت ندارد، رفتن به مطب دکتر بطور شخصی تنها می تواند افراد دیگر را در خطر ابتلا به ویروس قرار دهد.

دکتر آمش آدالجا، متخصص بیماری‌های عفونی و پژوهشگر ارشد در مرکز امنیت سلامت دانشگاه جانز هاپکینز، می گوید: «اکثریت موارد بیماری خیلی خفیف است و مردم مثل سرماخوردگی و آنفولانزا از آن بهبود می یابند.»

تا از بین رفتن تمام علایم بیماری در خانه بمانید

اگر بیمار هستید بهتر است عوامل بیماری‌‌زای‌تان را برای خودتان نگه دارید. سر کار نروید و همکارانتان را بیمار نکنید. از رفتن به اماکن عمومی مثل باشگاه‌های ورزشی، رستوران‌ها، و امثال آن خودداری کنید تا کاملاً خوب شوید.

Translate »