یک «ماه کوچک» جدید در ۳۰۰ هزار کیلومتری از زمین کشف شد

moon-5

یک «ماه کوچک» جدید در ۳۰۰ هزار کیلومتری از زمین کشف شد

دو ستاره‌شناس در دانشگاه آریزونای آمریکا برای اولین بار در ۱۵ فوریه ۲۰۲۰ (۲۶ بهمن ۱۳۹۸) یک شیء کوچک درخشان را که در مدار زمین در حرکت بود شناسایی کردند و آن را «مینی مون» یا ماه کوچولو نامیدند.

به گزارش شبکه ان‌بی‌سی، دو ستاره‌شناس به نام‌های کیپر ویرژوش و تدی پرُوین، هنگام نقشه‌برداری از آسمان کاتالینا در کوه لمن در شمال شهر توسان در آریزونا یک سیارک کوچک را مشاهده کردند.

این جسم، که پهنای آن تقریبا ۶ تا ۱۲ فوت (۲ تا ۴ متر) است در مداری در فاصله حدود ۳۰۰ هزار کیلومتری از زمین – یعنی کمتر از فاصله ماه کامل با زمین – در حرکت است. ماه کامل، که از زمین بزرگتر و درخشان‌تر دیده می‌شود، هنگامی رخ می‌دهد که کره ماه به نزدیک‌ترین فاصله خود به زمین (حدود ۳۸۰ هزار کیلومتر) می‌رسد.

Kacper Wierzchos@WierzchosKacper

BIG NEWS (thread 1/3). Earth has a new temporarily captured object/Possible mini-moon called 2020 CD3. On the night of Feb. 15, my Catalina Sky Survey teammate Teddy Pruyne and I found a 20th magnitude object. Here are the discovery images.

دانشمندان حدس می زنند که این ماه کوچک به نام 2020 CD3، حدود یکسال است که دور زمین می چرخد. این ماه کوچک در ماه آوریل از میدان گرانشی زمین دور خواهد شد، در نتیجه زمان مطالعه آن کوتاه است.

Teddy Pruyne and I are back at the CSS 60″ telescope tonight. Let’s see what we find!

Sharoon Rom@SharoonRom

Big News Earth has a new temporarily captured object/Possible mini-moon called 2020 CD3, It was discovered on February 15 by astronomers at the Catalina Sky Survey, based in Tucson, Arizona Welcome to the family…

توییت‌های دیگر Sharoon Rom را ببینید
Translate »