داستان ولنتاین چیست؟ با تاریخچه ولنتاین و رسوم آن بیشتر آشنا شوید

angelo

داستان ولنتاین چیست؟ با تاریخچه ولنتاین و رسوم آن بیشتر آشنا شوید

روز ولنتاین یا روز عشق هر سال در روز ۱۴ فوریه جشن گرفته می شود و روزی است که در آن افراد، محبت و علاقه ی خود را به یکدیگر با فرستادن کارت، گل، شکلات، کادو و پیام های عاشقانه

نشان می دهند. اما این سنتی است که امروزه مرسوم است؛ جالب است بدانید که ولنتاین از اول هم به این گونه برگزار نمی شد! برای اینکه بدانید تاریخچه ولنتاین چه بوده است به ادامه این مقاله مراجعه کنید.

ولنتاین چه کسی بوده است؟

اعتقاد عام بر این است که ولنتاین، نام کشیشی رومی در قرن سوم میلادی بوده است. در آن زمان امپراطور وقت روم، کلادیوس دوم، ازدواج را منع کرده بود؛ چون اعتقاد داشت سربازان متاهل جنگجویان بدی هستند. اما کشیشی به نام سینت ولنتاین که این کار کلادیوس را درست نمی دانست و مراسم ازدواج را به صورت مخفیانه انجام می داد.

کلادیوس بعد از مدتی این موضوع را فهمید و به دستور او ولنتاین زندانی و سپس به مرگ محکوم شد. ولنتاین به زندان افتاد و در آنجا عاشق دختر کور زندانبان شد. روز ۱۴ فوریه که روز اعدام ولنتاین بود و او را برای اعدام می بردند نامه ای برای دختر زندانبان نوشت و در آخر نامه نوشت “از طرف ولنتاین تو”.

خاستگاه خونین ولنتاین

همانطور که گفته شد، روز ولنتاین، زمان جشن عشق و علاقه و بوسه است. اما خاستگاه این جشن شکلاتی و شیرین، در واقع تیره و تار و خونین است. این روز، روزی است که علاوه بر کشته شدن سینت ولنتاین در آن توسط رومی ها، در دو سال متفاوت از قرن ۳ میلادی نیز دو مرد دیگر به همین نام اعدام شدند.

Translate »