پژوهش جدید: حتی مصرف میزان اندک الکل احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد

alk

پژوهش جدید: حتی مصرف میزان اندک الکل احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد

نتایج یک پژوهش پزشکی نشان می دهد حتی مصرف میزان اندکی الکل، احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می دهد.

به گزارش نشریه «نیویورک تایمز» دانشمندان ژاپنی در این پژوهش، میزان مصرف روزانه و سالانه نوشیدنی های الکلی در بیش از ۶۳ هزار بیمار سرطانی را بررسی کردند.

پژوهشگران پس از طبقه بندی این بیماران بر اساس شاخص های مختلفی چون استعمال دخانیات، فشار خون، اضافه وزن یا دیابت و مقایسه آنها با افراد سالم غیرالکلی، دریافتند حتی مصرف مقدار کمی شراب، آبجو، یا ویسکی نیز احتمال ابتلا به سرطان را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

نتایج این پژوهش نشان می دهد نوشیدن روزانه شش اونس شراب، هفده اونس آبجو یا دو اونس ویسکی به مدت ده سال، احتمال ابتلا به سرطان را پنج درصد افزایش می دهد.

به گفته این پژوهشگران مصرف روزانه دو نوشیدنی الکلی به مدت ۴۰ سال، احتمال ابتلا به سرطان را در مقایسه با افراد غیر الکلی ۵۴ درصد افزایش می دهد.

میزان ابتلا به سرطان های دهان، گلو، شکم و روده بزرگ در میان این افراد بیشتر است.

البته نتایج این پژوهش که در «ژورنال سرطان» منتشر شده است، نواقصی نیز دارد و به همین دلیل کامل نیست.

دانشمندان در این پژوهش از داده های شخصی افراد که بi صورت داوطلبانه در اختیار آنها قرار گرفته است، استفاده کردند که شاید در برخی از موارد دقیق نباشد.

از طرفی پژوهشگران به سوابق خانوادگی، پزشکی، رژیم غذایی یا فعالیت های روزانه تمامی این بیماران، که در ریشه یایی بیماری هایی چون سرطان اهمیت به سزایی دارد، دسترسی نداشتند.

در همین حال ژاپنی ها به دلایل ژنتیکی، متالبولیسم کندتری نسبت به الکل دارند و به همین دلیل نتایج این پژوهش می تواند درباره سایرین صدق نکند.

Translate »