«دوشنبه مجازی»: روزی که آمریکایی‌‌ها به سراغ اینترنت می‌روند تا با استفاده از تخفیف‌‌های کم‌‌نظیر خرید کنند

deals

«دوشنبه مجازی»: روزی که آمریکایی‌‌ها به سراغ اینترنت می‌روند تا با استفاده از تخفیف‌‌های کم‌‌نظیر خرید کنند

جشن شکرگزاری در آمریکا با بزرگترین رویدادهای خرید همراه است.

نخستین آن، به «جمعه سیاه» (Black Friday) شهرت دارد که فروشگاه ها تخفیف های کم‌‌نظیر ارائه می دهند و در جذب مشتری با هم رقابت می کنند.

اما دوشنبه پس از جشن شکرگزاری، روز خرید اینترنتی است. در این روز که به «دوشنبه مجازی» (Cyber Monday) مشهور است، تخفیف ها اینترنتی است.

برخی، خرید سنتی در جمعه سیاه را ترجیح می دهند و با وجود شلوغی فروشگاه ها و انتظار در صف های طولانی، خریدهای خود را در آن روز انجام می دهند.

اما در «دوشنبه مجازی»، که ۱۴ سال پیش و با محبوبیت بیشتر خرید اینترنتی به وجود آمد، محصولات با تخفیف های ویژه در اینترنت عرضه می شوند. هر چند بیشتر جوانان طرفدار خریدهای اینترنتی هستند، بسیاری از لوازم الکتریکی را با قیمت‌‌های پایین در «دوشنبه مجازی» می توان پیدا کرد.

به گزارش واشنگتن پست، نظرسنجی های جدید نشان می دهد ۵۴ درصد از مشتریان آمریکایی بیشتر خریدهای خود برای کریسمس را اینترنتی انجام می دهند.

سال گذشته، آمریکایی ها با خرج کردن ۷.۹ میلیارد دلار در «دوشنبه مجازی» رکورد خرید در این روز را شکستند. امسال، پیش بینی می شود در این روز حدود ۹.۴ میلیارد دلار خرج کنند.

«دوشنبه مجازی» همچنین برای فروشگاه ها موقعیتی مناسبت فراهم می کند تا فن آوری های جدید را محک بزنند. برخی از فروشگاه ها مانند «آی کیا» که اسباب و اثاثیه خانه می فروشند از طریق فن‌آوری واقعیت مجازی به مشتری اجازه می‌دهند لوازمی که نظرشان را جلب کرده به صورت مجازی در خانه خود قرار دهند و به این ترتیب قبل از خرید آن وسیله ببینند که آیا برای خانه‌شان مناسب است یا نه.

Translate »