Black Pink. موزیک ویدیوی گروه پاپ دخترانه «بلک پینک» در یوتیوب میلیاردی شد

black

موزیک ویدیوی گروه پاپ دخترانه «بلک پینک» در یوتیوب میلیاردی شد

تعداد بیننده های موزیک ویدئوی جدید «بلک پینک» (به انگلیسی: Blackpink) در شبکه یوتیوب از مرز یک میلیارد نفر گذشت و این گروه پاپ دخترانه اهل کره جنوبی به موفقیتی تاریخی دست یافت.

به گزارش سرویس جهانی «بی بی سی»، این آهنگ (Ddu-Du Ddu-Du) و موزیک ویدئو، یا نماهنگ، آن در ماه ژوئن سال ۲۰۱۸ منتشر شد و از محبوب ترین آثار موسیقی پاپ کره جنوبی مشهور به «کی پاپ» است.

بعد از سای، خواننده آهنگ مشهور گنگام استایل، این دومین باری است که هنرمندانی از کره جنوبی وارد کلوب میلیاردی های یوتیوب می شوند.

ولی بلک پینک نخستین گروه موسیقی اهل کره جنوبی است که موفق به ثبت چنین رکوردی می شود.

البته یکی از موزیک ویدئوهای گروه پسرانه «بی تی اس» (به انگلیسی: BTS) به نام «دی اِن اِی» نیز با ۸۶۶ میلیون بیننده در یوتیوب، فاصله چندانی با رکورد بلک پینک ندارد.

رقابت سختی میان این دو گروه پاپ کره ای وجود دارد و یکی از دلایل مهم ثبت این رکوردهای تازه، حمایت طرفداران از آثار آنها در شبکه های اجتماعی است.

بلک پینک سه سال پیش در شهر سئول پایتخت کره جنوبی شکل گرفت و اعضای این گروه چهار نفره، جیسو، جنی، رُزی، و لیسا هستند.

آثار آنها در سبک های کی پاپ، ای دی ام، هیپ هاپ، و جی پاپ قرار می گیرد و با تعدادی از هنرمندان مطرح بین المللی نیز پروژه های مشترکی اجرا کردند.

برخی از تک آهنگ های بلک پینک به فهرست پرفروش های جدول بیلبورد رسیده است و اعضای گروه طرفداران زیادی در آسیا، کشورهای اروپایی و حتی آمریکا دارند.

Translate »