فیلم «خانه پدری» ساخته کیانوش عیاری پس از یک دهه توقیف به طور محدود اکران می‌شود

shahab-2

فیلم «خانه پدری» ساخته کیانوش عیاری پس از یک دهه توقیف به طور محدود اکران می‌شود

 

صحنه ای از خانه پدری ساخته کیانوش عیاری با بازی شهاب حسینی

فیلم «خانه پدری» ساخته کیانوش عیاری پس از بیش از ۹ سال توقیف، به صورت محدود در سینما نمایش داده می شود. این فیلم، قتل های ناموسی و خشونت علیه زنان را برجسته می کند.

به گزارش خبرگزاری های داخل ایران، مشکل اصلی این فیلم صحنه نخست آن بود که قتل دختر جوان را تصویر می کند و مقامات با اکران آن مخالفت می کردند.

آقای عیاری که در طول این سالها زیر بار حذف و سانسور فیلمش نرفت، در گفتگو با رسانه های ایران گفته زهر سکانس قتل گرفته شده است و در ارتباط تماشاگر با فیلم خللی ایجاد نشده است.

Shahrokh Dolkou@SDolkou

خبرِ خوب،خبرِ نمایش ساخته‌ی فیلمسازِ سرسخت، دوست‌داشتنی و مورد علاقه‌ی منه. فارغ از خوب یا بد و موفق یا ناموفق بودنِ فیلم، مهم نمایش اون بعد از این همه سال کشمکش و انتظاره. امیدوارم آسیب زیادی به فیلم وارد نشده باشه. عجالتن پوسترش رو بسیار پسندیدم.

۴۱ نفر دارند درباره این صحبت می‌کنند

فیلم «خانه پدری» در سال ۱۳۸۹ به اتمام رسید و پس از سه سال در جشنواره فیلم فجر نمایش داده شد.

این فیلم درسال ۱۳۹۳ که دولت یازدهم با پیام «تدبیر و امید» روی کار آمده بود مجوز نمایش گرفت ولی همان روز نخست از پرده پایین کشیده شد.

کیانوش عیاری، در فیلم دیگرش «کاناپه» هم به خاطر ابتکار در استفاده از کلاه گیس برای زنان از نمایش در جشنواره فیلم فجر بازماند و این اثرش نیز به فهرست فیلمهای بلاتکلیف پیوست.

Translate »