رضا مددی قهرمان ایرانی‌تبار ورزش‌های رزمی به مصاف حریفی از اسرائیل می‌‌رود

reza

رضا مددی قهرمان ایرانی‌تبار ورزش‌های رزمی به مصاف حریفی از اسرائیل می‌‌رود

رضا مددی، قهرمان ایرانی-سوئدی ورزش‌‌های رزمی ترکیبی که ماه مه گذشته اعلام بازنشستگی کرده بود، برای مبارزه با حریفی از اسرائیل به رینگ مسابقه باز می‌‌گردد.

سایت ورزشی «ام.ام.اِی نیت» با اعلام این خبر نوشت که رضا مددی شانزدهم نوامبر در شهر استکلهم پایتخت سوئد، به مصاف موشه بن شیمول، رزمی‌کار اسرائیلی، می رود.

رضا مددی که به «مد داگ» یا «سگ دیوانه» شهرت دارد، در گذشته در رقابت های شاخه «یو اف سی» شرکت می کرد؛ ولی مبارزه او با حریف اسرائیلی‌اش خارج از این چهارچوب است و به صورت «ام.ام.اِی» برگزار نمی شود.

به گفته این ورزشکار ایرانی تبار، انتخاب حریفی از اسرائیل تصادفی نبود و او تأکید خاصی روی این موضوع داشته است.

رضا مددی در مصاحبه با این سایت ورزشی می گوید، پس از اینکه چندی پیش سعید ملایی، جودوکار ایرانی، در رقابت های قهرمانی جهان به دستور مقامات آن کشور، مجبور به باختی مصلحتی شد تا با حریفی از اسرائیل مواجه نشود، تصمیم گرفت این تابو را بشکند.

به عقیده رضا مددی، ورزش، دین، و سیاست را باید از یکدیگر جدا کرد و او به تمام ورزشکاران از هر فرهنگ، نژاد و پیشینه‌‌ای که باشند، عشق می ورزد و احترام می گذارد.

مسابقه رضا مددی و موشه بن شیمول بخشی از رویداد بزرگی است که چهره های مشهوری در آن حضور دارند و شامل مبارزات دیگری نیز خواهد بود.

ورزشکاران ایرانی از زمان انقلاب سال ۵۷ از رویارویی با ورزشکاران اسرائیل خودداری می‌کنند. این مساله در چند سال اخیر موجب حساسیت فدراسیون‌های جهانی شده است و به همین دلیل ورزشکاران ایرانی عموما زمانی که قرار است با ورزشکاران اسرائیل رقابت کنند، به بهانه‌هایی چون مصدومیت یا بیماری از دیدار با آن‌ها خودداری می‌کنند.

همچنین پیشتر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که ایالات متحده در حمایت از سعید ملایی، جودوکار ایرانی، با فدراسیون بین‌المللی جودو همراه می‌‌شود.

Translate »