سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از همراهی فیفا با زنان ایران تقدیر کرد

fifa

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از همراهی فیفا با زنان ایران تقدیر کرد

 

مورگان اورتگاس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در همراهی با کمپین چهارشنبه‌ سفید با انتشار پیامی در توئیتر، یاد و خاطره دختر آبی را گرامی داشت و از اقدام فیفا برای حمایت از زنان ایران تقدیر کرد.

خانم اورتگاس در این پیام که روز چهارم مهر ماه در توئیتر منتشر شده، با به کار بردن دو هشتگ انگلیسی «چهارشنبه‌های سفید» و «دختر آبی» افزود: «وقتی جامعه جهانی یکپارچه برای آن چه بر حق است بایستد، ما می‌توانیم تغییری مثبت ایجاد کنیم.»

Morgan Ortagus

@statedeptspox

On , we remember and commend FIFA for standing with Iranian women. When the international community stands together for what is right, we can make a positive difference.

۲۳۵ نفر دارند درباره این صحبت می‌کنند

علاوه بر اقدامات اخیر فیفا برای رفع ممنوعیت حضور بانوان در ورزشگاه‌های ایران، اتحادیه فوتبال اروپا، موسوم به یوفا، نیز از کشورهای عضو خواسته است از بازی در کشورهایی که زنان در آنجا به طور کامل اجازه حضور در ورزشگاه‌ها را ندارند، خودداری کنند.

کمپین مبارزه با حجاب اجباری با عنوان چهارشنبه سفید از سوی مسیح علی‌نژاد راه‌اندازی شده است. ماموران «وزارت اطلاعات» ایران روز سه‌شنبه، دوم شهریور در تهران و بابل با «حمله» به خانه برادر مسیح علینژاد و همچنین خواهر و برادر همسر سابق این روزنامه نگار را بازداشت کرده‌اند.

وزارت خارجه آمریکا بارها برخوردهای خشونت آمیز و سرکوب گسترده معترضان، و نیز نقض مکرر و مداوم حقوق شهروندان ایران توسط رژیم حاکم بر آن کشور را محکوم کرده است.

Translate »