رئیس جمهوری فرانسه اظهارات رئیس جمهوری برزیل درباره همسرش را «بسیار بی ادبانه» خواند

makron

رئیس جمهوری فرانسه اظهارات رئیس جمهوری برزیل درباره همسرش را «بسیار بی ادبانه» خواند

امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه، سخنان رئیس جمهوری برزیل درباره بریژیت ماکرون همسر خود را بسیار بی‌ادبانه خواند و آن را محکوم کرد.

آقای ماکرون روز دوشنبه ۴ شهریور در یک کنفرانس خبری در حاشیه نشست گروه هفت در بیاریتز فرانسه با اشاره به ژائیر بولسونارو، رئیس جمهوری برزیل، گفت: «او سخنان بسیار بی‌ادبانه‌ای درباره همسرم بیان کرد.»

وی افزود: «چه می‌توانم بگویم؟ این غم‌انگیز است. این در وهله اول برای او [بولسونارو] و سپس برای مردم برزیل غم‌انگیز است.»

در روزهای گذشته یکی از طرفداران رئیس جمهوری برزیل در یک پست در فیسبوک با انتشار تصویر بریژیت ماکرون در کنار میشل بولسونارو، همسر رئیس جمهوری برزیل، نوشته بود: «حالا می فهمید چرا ماکرون بولسونارو را اذیت می‌کند؟»

در این پست، تصویر نه چندان خوشایندی از بریژیت ماکرون ۶۵ ساله در کنار تصویر میشل بولسونارو، که ۲۸ سال از او جوانتر است، منتشر شده بود.

رئیس جمهوری برزیل با نوشتن نظری زیر این پست به طور تلویحی آن را تایید کرده و نوشته بود: «یارو [ماکرون] رو مسخره نکن! ها ها.»

ماکرون در ادامه نظراتش درباره این رفتار رئیس جمهوری برزیل گفت: «فکر می کنم زنان برزیلی احتمالا از خواندن نوشته رئیس جمهورشان خجالت بکشند.»

رابطه دو رئیس جمهوری پیشتر با سخنانی درباره آتش سوزی آمازون تا حدودی تیره شده بود.

ژائیر بولسونارو، رئیس جمهوری راستگرای برزیل، همتای فرانسوی خود را متهم کرده که با صحبت از این که آتش سوزی در جنگل های آمازون باید در صدر دستور کار گروه هفت قرار بگیرد، «ذهنیت استعماری» خود را آشکار کرده است.

Translate »