دندان مصنوعی گم‌شده یک مرد بریتانیایی چند روز بعد در گلوی او پیدا شد

dandan

دندان مصنوعی گم‌شده یک مرد بریتانیایی چند روز بعد در گلوی او پیدا شد

تصویر اشعه ایکس از دندان مصنوعی که در گلوی یک مرد سالمند بریتانیایی گیر کرده بود

بنا بر گزارشی که در یک ژورنال پزشکی منتشر شده است، دندان مصنوعی یک مرد ۷۲ ساله بریتانیایی، که ظاهراً هنگام جراحی در گلویش گیر کرده بود، بعد از ۸ روز پیدا شد.

هافینگتون پست، به نقل از آسوشیتدپرس، گزارش کرده است این مرد که نمی‌توانست چیزی را ببلعد و مدام سرفه می‌کرد و خون بالا می‌آورد، به اورژانس بیمارستان مراجعه کرد.

پزشکان پس از عکسبرداری با اشعه ایکس مشکل او را سینه‌پهلو (ذات‌الریه) تشخیص دادند، برای او آنتی بیوتیک و استروید تجویز کردند، و او را ترخیص کردند و به خانه فرستادند.

اما پس از مراجعه دوباره او به بیمارستان و یک عکسبرداری دیگر با اشعه ایکس، معلوم شد که دندان مصنوعی او – شامل فلز کام دهان و سه عدد دندان مصنوعی – بالای گلوی مرد گیر کرده است.

مرد سالمند فکر می کرد که دندان مصنوعی‌اش را روزی که برای جراحی به بیمارستان رفته بود، گم کرده است.

هنوز جزئیات و چگونگی این اتفاق روشن نشده است. ولی موارد دیگری بوده که دندان مصنوعی بیمار هنگام بیهوشی برای عمل جراحی در گلوی او افتاده و وارد کردن لوله به داخل مجرای تنفسی بیمار هنگام جراحی، گاه دندان مصنوعی را بیشتر به عقب و ته گلو هل داده است.

شاید به همین خاطر این است که پیش از جراحی، از بیمار می خواهند که اگر دندان مصنوعی در دهان دارد آن را در بیاورد؛ چون ممکن است آن را ببلعد!

Translate »