زلزله مسجد سلیمان | تعداد زخمی‌ها به ۱۱۲ نفر افزایش پیدا کرد

earthq
رئیس جمعیت هلال احمر استان خوزستان از افزایش زخمی‌های زمین لرزه مسجد سلیمان و شهرهای اطراف به ۱۱۲ نفر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی خدادادی غروب دوشنبه به وقت محلی با اعلام این خبر گفت که بیشتر این مصدومان به صورت سرپایی درمان شدند.

او با اشاره به احتمال وقوع پس لرزه های قوی گفت که چادرهای اسکان اضطراری در پنج نقطه از مسجد سلیمان برپا شده است.

پیشتر کیامرث حاجی زاده، مدیرکل مدیریت بحران خوزستان، اعلام کرده بود که نیروهای امداد و نجات و فرمانداران پنج شهرستان ایذه، باغملک، هفتکل، لالی و مسجدسلیمان در آماده باش قرار دارند.

ویدئو کوتاهی از خرابی های زلزله امروز از توئیتر صدای آمریکا

VOA Farsi

@VOAIran

♦️ ویدئو کوتاه | تصاویری از خسارات زمین لرزه امروز دوشنبه در مسجدسلیمان

See VOA Farsi’s other Tweets

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان درباره دیگر خسارات زمین لره در مسجدسلیمان توضیح داد: «منازل فرسوده روستایی بین ۱۵ تا ۶۰ درصد دچار آسیب شده‌اند. همچنین برخی بخش‌های بیمارستان نفت در مسجدسلیمان ریزش کرده که بلافاصله تخلیه شده است و فعلاً فعالیتی در آن انجام نمی‌شود.»

مرکز لرزه نگاری آمریکا گزارش داد که پیش از ظهر روز دوشنبه ۱۷ تیرماه زلزله ۵/۷ ریشتری مسجد سلیمان در استان خوزستان را به لرزه در آورد.

کانون این زمین لرزه منطقه گلگیر در ۴۵ کیلومتری مسجد سلیمان گزارش شده است. این زمین لرزه تاکنون چهار پس لرزه داشته است.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر به ایسنا گفت که این زلزله در کهگیوله و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، و بوشهر احساس شده است.

خبرگزاری ایرنا نیز به نقل از فرماندار مسجد سلیمان گزارش داد که میزان خسارات در مسجد سلیمان و منطقه گلگیر «قابل توجه» است.

علی@Ali_ma1399

خسارت امروز به بانک صادرات

هنوز آمار دقیقی از تلفات و خسارات احتمالی این حادثه در دست نیست. اما به نوشته ایرنا تاکنون یک نفر به دلیل ترس از زلزله و سکته قلبی جان خود را از دست داده است.

همچنین مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان اعلام کرد که وقوع زلزله در حوالی مسجدسلیمان، خسارتی به واحدهای عملیاتی و تأسیسات نفت و گاز این شرکت وارد نکرده است و فعالیت‌های عملیاتی بدون وقفه ادامه دارد.

Translate »