صدای آمریکا: انتشار آهنگ جدید گروه ایرانی دامور با الهام از یک هنرمند آمریکایی

انتشار آهنگ جدید گروه ایرانی دامور با الهام از یک هنرمند آمریکایی

<<منبع: صدای آمریکا>>

گروه آوازی دامور آهنگ و موزیک ویدئوی جدیدی به نام Attention یا «توجه» منتشر کرد. آثار این گروه ایرانی در سبک «آکاپلا» است و بدون استفاده از سازهای موسیقی تولید می شود.

دامور چند سالی است فعالیت های هنری خود را در تهران آغاز کرده و با رویکردی متفاوت به اجرای قطعات مشهور ایرانی و غیر ایرانی می پردازد.

این آهنگ جدید ابتدا در سال ۲۰۱۸ توسط چارلی پوت هنرمند مشهور آمریکایی خوانده شد. فراز خسروی دانش رهبر گروه آوازی دامور پس از اجرای آهنگ توسط گروه آکاپلای «Pentatonix» تصمیم گرفت این قطعه را با استفاده از هنرمندان ایرانی و بصورت آکاپلا بازخوانی کند.

در این اثر غزل اکلیلی، اهدا مصلحی، فروغ فضلی، مینا جعفری، محمود رحمانی، سپند الهی و عطا حکاک در کنار فراز خسروی دانش به هنرنمایی می پردازند.

سپند الهی

سپند الهی خواننده تنور گروه درباره این آهنگ به صدای آمریکا می گوید: «ضبط این قطعه چالش جدیدی برای گروه بود، یک کار به زبان انگلیسی که توی دنیا خیلی ها اجراش کردند و لازم بود که هم از نظر حس و هم لهجه بسیار خوب اجرا بشه. این کار تقریبا دو برابر بقیه کارهای دامور زمان برد.»

گروه آوازی دامور یک گروه آکاپلا است که در زمستان ۸۹ در تهران توسط فراز خسروی دانش شکل گرفت.

دامــور به معنای آواز نرم و لطیف است، عنوانی و با توجه به نوع فعالیت گروه انتخاب شده است.

آثار دامور منتخبی از قطعات سازی و آوازی است که در شاخه‌های کلاسیک، محلی، جاز و پاپ اجرا می‌شوند.

این قطعات در گستره‌ های مختلف و به صورت چند صدایی برای خوانندگان تنظیم شده است و با همراهی افکت‌های صوتی و تقلید سازهای مختلف، بدون ساز اجرا می شوند.

Attention جدیدترین اثر دامور پس از انتشار آلبوم صوتی و تصویری است که در سال ۹۶روانه بازار شد.

Translate »