صدای آمریکا: برنامه فرهنگی سالت‌لیک‌سیتی به مناسبت روز جهانی زنان؛ روایت یک زن ایرانی

برنامه فرهنگی سالت‌لیک‌سیتی به مناسبت روز جهانی زنان؛ روایت یک زن ایرانی

<<منبع: صدای آمریکا>>

ایالت یوتا در آمریکا هر سال پذیرای تقریبا هزار نفر از آوارگان کشورهای مختلف جهان است. اما ایجاد یک زندگی جدید، مخصوصا برای زنان آواره، ممکن است ترسناک باشد.

به نوشته ای.بی.سی، سازمان جهانی زنان، با موسس و مدریت سمیرا هارنیش، در این مرحله به این زنان کمک می کند. هر سال در هفته مربوط به روز زنان این سازمان با برگزاری برنامه های مد و لباس به زنان از فرهنگ های مختلف کمک می کند تا در جریان نمایشگاه درآمد داشته باشند.

به نوشته ای.بی.سی یکی از این زنان که «جدی» نام دارد، از ایران آمده است و می گوید سازمان جهانی زنان به توانمندسازی زنان کمک می کند، به زنانی که ممکن است در کشورهایشان سرکوب شده باشند و یا مورد آزار و اذیت قرار گرفته باشند.

او می گوید در ایران یک زن نمی تواند به تماشای یک بازی برود و حق ندارد که تعیین کند حجاب داشته باشد یا خیر و نمی تواند انتخاب کند که با چه کسی بیرون برود بدون اینکه به پلیس توضیح دهد.

جدی یکی از زنانی است که چهارشنبه شب، در شوی لباس در شهر سالت‌لیک‌سیتی شرکت می کند.

سمیرا هارنیش می گوید این شوی سالیانه فراتر از یک شوی لباس، غذا و موسیقی است و به زنان آواره و اعضای جامعه امکان این را می دهد که با هم رابطه برقرار کنند و وارد یک گفتگوی معنادار شوند.

Translate »