صدای آمریکا: لیونل مسی از رونالدو پیشی گرفت؛ دریافت پنجمین کفش طلای اروپا

لیونل مسی» از رونالدو پیشی گرفت؛ دریافت پنجمین کفش طلای اروپا»

 

<<منبع: صدای آمریکا>>

«لیونل مسی» ستاره آرژانتینی تیم فوتبال بارسلونا در مراسم ویژه‌ای کفش طلای اروپا را دریافت کرد. او فصل گذشته موفق شد در لالیگا ۳۴ گل بزند و با ۶۸ امتیاز برنده کفش طلای ۲۰۱۸ شود.

روز سه شنبه، لیونل مسی برای کسب این عنوان از محمد صلاح، هری کین، ایکاردی، ایموبیله و لواندوفسکی پیشی گرفت و کفش طلا را تصاحب کرد.

این پنجمین باری است که این بازیکن مشهور صاحب کفش طلای اروپا می‌شود، او در سالهای ۲۰۱۰ ،۲۰۱۲ ،۲۰۱۳ و ۲۰۱۷ نیز صاحب این جایزه شده است.

به این ترتیب لیونل مسی با دریافت این عنوان، از کریستیانو رونالدو بازیکن پرتغالی تیم فوتبال یونتوس و رقیب اصلی خود در میدان پیشی گرفت. آنها به عنوان ستاره‌های کنونی جهان فوتبال رقابت سختی با یکدیگر دارند، رونالدو چهار بار کفش طلای اروپا را برده است.

لیونل مسی پس از دریافت این جایزه گفت: «عاشق فوتبال هستم، در آغاز دوران حرفه‌ای انتظار چنین موفقیت هایی را نداشتم، رویای من فقط بازی در زمین و پیروزی بود. این نتیجه یک عمر تلاش شخصی است و البته از همه مهتر حمایت یارانم در میدان، من صاحب بهترین هم تیمی های جهان هستم که در پست های مختلف در کنارم بازی می کنند.»

لیونل مسی امسال نیز حضور درخشانی در ترکیب بارسلونا دارد و با ۱۴ گل، آماده ترین مهاجم لیگ های اروپایی محسوب می شود.

این ستاره آرژانتینی با ۵۷۲ گل، بهترین گلزن تاریخ بارسلونا است و با این باشگاه اسپانیایی افتخارات بسیاری کسب کرده است.

جایزه کفش طلایی اروپا از سوی انجمن ورزشی اروپا که زیر مجموعه‌ای است از اتحادیه نشریات ورزشی اروپایی، هر سال به بهترین گلزن باشگاهی در این قاره اهدا می‌شود.

Translate »