صدای آمریکا: جلسه‌ای درباره «حقوق زن در ایران» در دانشگاه جورج تاون با حضور نازنین بنیادی و دیگر فعالان

جلسه‌ای درباره «حقوق زن در ایران» در دانشگاه جورج تاون با حضور نازنین بنیادی و دیگر فعالان

<<منبع: صدای آمریکا>>

«حقوق زن در ایران» موضوع جلسه ای بود که روز گذشته در دانشگاه جرج تاون در واشنگتن برگزار شد.

محدودیت های شدیدی که زنان در ایران با آنها مواجه اند، از جمله نداشتن حق خروج از کشور بدون اجازه شوهر، ممنوعیت اشتغال در مقام قاضی، منع حضور در استادیوم های ورزشی و داشتن حجاب اجباری، از جمله موضوعاتی بود که شرکت کنندگان در این جلسه در باره آنها بحث و تبادل نظر کردند.

«ملین ورویر» مدیر اجرایی انستیتوی زنان و صلح و امنیت دانشگاه جورج تاون در گفتگو با بخش فارسی صدای آمریکا بر ضرورت آگاهی رسانی از وضعیت زنان در ایران تاکید گذاشت.

وی گفت: «ما باید اطلاعات و آشنایی خود را از وضعیت و جنبش زنان ایران افزایش دهیم. اما همانطور که امروز هم شنیدید، ابتکار و اختیار این تغییر در دست آنها است. ما می توانیم صدای آنها را به گوش دنیا برسانیم، می توانیم مقالاتی در زمینه تلاش بی نظیرشان در شبکه های اجتماعی و تجربیات مدون شان منتشر کنیم، و نهایتا به آنها اطمینان خاطر دهیم که دیگران از کار سترگ آنها اطلاع دارند.»

او در ادامه گفت برای آنها بسیار ارزشمند است که بدانند دیگران از آنها حمایت می کنند و درباره تلاش های طاقت فرسای آنها برای ایجاد تغییر حرف می زنند.

«نازنین بنیادی» هنرپیشه و فعال حقوق بشر نیز به بخش فارسی صدای آمریکا گفت هدف این برنامه آگاه ساختن جهانیان از وضعیت زنان در ایران است.

از دیگر سخنرانان این جلسه، آذر نفیسی نویسنده کتاب لولیتا خوانی در تهران، افشین مولوی پژوهشگر ارشد انستیوی سیاست خارجی دانشگاه جانز هاپکینز، کریم سجادپور از بنیاد کارنگی برای صلح بین المللی و مسیح علی نژاد فعال حقوق زنان بودند.

حاضران در جلسه در سخنان خود تاکید کردند که حمایت جامعه بین المللی از زنان ایرانی به ویژه کسانی که برای احقاق حقشان در ایران می جنگند حائز اهمیت بسیار است.

Translate »